ایران و جهان

کاهش اندک قیمت طلای جهانی/ اونس همچنان بالاتر از ۱۵۰۰ دلار معامله می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا کاهش اندک ۱۰ سنتی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به قیمت ۱۵۱۶ دلار معامله شد. 

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان ۱۵۰۷ و در بیشترین زمان ۱۵۲۳ دلار به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۱۱۰ دلار و نسبت به یک سال گذشته ۳۴۱ دلار افزایش داشته است.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم هر اونس نقره به قیمت ۱۷ دلار و ۱۹ سنت افزایش داشت و فلزات گرانبهای پالادیوم و رادیوم افزایش‌هایی به ترتیب ۱۴ و ۵۰ دلار را تجربه کردند اما فلز پلاتینیوم کاهش ۸ دلاری داشت.

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت طلا امروز پنج‌شنبه به دلیل سودگیری سرمایه‌گذاران از افزایش قیمت‌های روزهای گذشته اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران به دلیل قیمت بالای طلا عرضه خود را در بازار افزایش داده بودند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود و این مسئله قیمت طلا را اندکی کاهش داد.

قیمت اونس طی روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته، هفته گذشته معادل صد دلار در هر اونس رشد کرد و همین عاملی شد تا سرمایه‌گذاران برای گرفتن سود بیشتر عرضه را در بازار افزایش دهند. 

قیمت شمش در جلسه گذشته حدود یک درصد افزایش یافت. چرا که در میان کاهش ارزش اوراق قرضه آمریکا که به بیشترین کاهش تاریخی را داشت سرمایه‌گذاران فلز طلا را به عنوان سرمایه‌گذاری امن برای خود در نظر گرفتند.

بر اساس این گزارش، نگرانی از رکود اقتصاد جهانی و نیز کاهش ارزش سهام بازارهای جهانی به کمترین میزان دو ماه گذشته سرمایه‌گذاران را به سمت فلز زرد ترغیب کرده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا