ایران و جهان

وزیرخارجه ترکیه: آمریکا به وعده‌های خود عمل نمی‎‌کند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از مقامات آمریکایی در جریان توافق بر سر منطقه امن در سوریه، افزود که هنوز موضوعات بسیاری زیادی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

به گفته وزیر خارجه ترکیه، تاکتیک اتلاف وقت توسط آمریکا، درباره منبج به کار گرفته شد و آن‌ها به وعده‌های‌شان عمل نکردند و در حال حاضر نیز همین روش اتلاف وقت را از جانب آمریکایی‌ها شاهد هستیم.

چاووش اغلو که در نشست خبری مشترک با همتای تونسی خود حضور داشت، همچنین افزود که آمریکا نمی‌تواند مانع ترکیه در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه شود و ترکیه با توجه به تهدیدات تروریستی، اهداف مورد نظر خود در شمال سوریه را به پیش خواهد برد.

پیش از این در نیمه مردادماه، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده بود که در پایان مذاکرات نمایندگان این کشور با هیئت آمریکایی برای ایجاد «منطقه امن»، در شمال سوریه، دو طرف به توافق‌هایی رسیده‌اند، اما حال وزیرخارجه ترکیه تاکید دارد که جزئیات این توافق همچنان نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد.

ترکیه، نیروهای کرد فعال در شمال سوریه را به دلیل ارتباط نزدیک با پ‌ک‌ک گروهی تروریستی به شمار می‌آورد و خواستار عدم حمایت آمریکا از آن‌هاست.

ترکیه همچنین پیش از این تهدید به حملات یک‌جانبه در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه کرده بود، هرچند واشنگتن مخالفت خود را با این اقدام ارتش ترکیه اعلام کرده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا