ایران و جهان

همراه با المپیکی‌های اصفهان| والیبال سهمیه بگیرد، اصفهانی‌ها به المپیک می‌روند

به گزار خبرگزاری فارس از اصفهان، بازی‌های المپیک بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین رویدادهای ورزشی دنیاست که هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شود و آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای حضور در این مسابقات و کسب مدالی خوش رنگ است.

کاروان کشورمان با توجه به سهمیه‌هایی که کسب شده، به این مسابقات اعزام می‌شود و هر ورزشکار نهایت تلاش خود را برای افتخار‌آفرینی انجام می‌دهد؛ اما همین کاروان از ورزش‌کارانی از استان‌های مختلف کشورمان تشکیل شده است.

استان اصفهان که به عنوان یکی از استان‌های ورزش‌خیز کشور در سالیان گذشته همواره ادعای پایتختی ورزش کشور را داشته، در هر دوره به دنبال داشتن سهمیه‌های بیشتری در کاروان کشورمان است.

المپیک سال ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل در روز‌های ۱۵ الی ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد و المپیک ۲۰۲۰ توکیو در روز‌های ۳ الی ۱۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد؛ به سبب تقارن این روز‌های مرداد ماه با زمان برگزاری المپیک در دوره قبلی و پیش رو به سراغ ورزشکاران المپیکی‌ اصفهان در ۲۰۱۶ ریو رفته‌ایم و از وضعیت آن‌ها با خبر شده‌ایم.

یکی از شانس‌های کسب سهمیه والیبال از دست رفت!

امیر غفور و محمد‌جواد معنوی‌نژاد ملی‌پوشان اصفهانی تیم ملی والیبال کشورمان که در دوره قبلی مسابقات المپیک در سال ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشتند در حال حاضر نیز در تیم ملی والیبال هستند که از شانس‌های اصلی کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به حساب می‌آید.

۱۲ تیم‌ ‌ملی در بخش مردان و زنان حضور خواهند داشت و نحوه گزینش تیم‌ها در هر دو بخش نیز یکسان خواهد بود، بعد از ژاپن میزبان یازده تیم از پنج قاره جهان برای حضور در معتبرترین رقابت‌های والیبال در سطح جهان رقابت کنند.

در اولین تورنمنت انتخابی بازی‌های والیبال المپیک ۲۴ تیم برتر رنکینگ جهان فدراسیون والیبال در رده‌بندی در قالب شش گروه چهار تیمی و با سیستم مارپیچی به رقابت پرداختند و تیم‌های برتر گروه‌ها به المپیک راه یافتند.

تیم ایران که در در یکی از گروه‌ها با باکو، مکزیک و روسیه قرار داشت در پایان با پیروزی برابر باکو و مکزیک و شکست مقابل روسیه شانس کسب سهمیه المپیک در این مسابقات را از دست داد.

البته رقابت‌های انتخابی قاره‌ها دیگر فرصتی است که تیم‌های ناموفق در مرحله اول می‌توانند برای رسیدن به المپیک تلاش کنند، در واقعا تیم‌های قهرمان رقابت‌های انتخابی هر قاره به المپیک می‌روند.

احتمال افزایش سهم اصفهانی‌ها در تیم ملی والیبال برای المپیک

تیم ملی والیبال برای حضور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ در رقابت‌های انتخابی که در شهر توکیو برگزار شد، شرکت کرد و بعد از لهستان در رده دوم قرار گرفت تا جواز حضور در ریودوژانیرو را به دست آورد.

غفور و معنوی‌نژاد والیبالیست‌های اصفهانی همراه با تیم ملی به المپیک ۲۰۱۶ رفتند و بعد از صعود از گروه به عنوان تیم چهارم در مرحله حذفی با ایتالیا بازی کردند؛ تیم ملی والیبال در این مرحله از پس ایتالیا بر نیامد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم ملی والیبال امیدوار است بتواند در رقابت‌های انتخابی قاره‌ها سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند و این‌بار حداقل در جمع ۴ تیم نهایی قرار گیرد؛ اگر ایران به المپیک برسد به احتمال زیاد مسعود غلامی علاوه بر غفور و معنوی‌نژاد سومین اصفهانی باشد که به المپیک می‌رود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۲۰/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا