ایران و جهان

نسبت به هرگونه حضور غیرقانونی در آبهای خلیج فارس هشدار می دهیم


به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: امنیت خلیج فارس از مهمترین عناصر برای ایران است. ما معتقدیم که مسیر دریایی بین المللی باید بین المللی باقی بماند و طی دهه ها امنیت تنگه هرمز را فراهم کرده ایم و حضور کشورهای خارج از منطقه موجب اخلال در امنیت آن شده است.

سردار علیرضا تنگسیری افزود: آمریکا و انگلیس سناریوهای متعددی را برای قانونی جوله دادن حضورشان در خلیج فارس تدارک دیده اند و برای غارت کشورهای منطقه و سوء استفاده از کشورهای اروپا و غرب آسیا که به نفت ایران نیاز دارند تلاش می کنند.

وی ادامه داد: آنها همچنین در صدد تشکیل یک ائتلاف غیرقانونی در منطقه در راستای تکمیل سناریوهای خود هستند. همچنین در تلاش برای حضور رژیم صهیونیستی در آب های خلیج فارس هستند و ما می گوییم که هرگونه حضور غیرقانونی اسرائیل در آب های خلیج فارس می تواند به درگیری دامن بزند و آنها باید مسئولیت حضور این رژیم را برعهده گیرند. ما نسبت به هرگونه حضور غیرقانونی در آب های خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار می دهیم.

تنگسیری خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به نفتکش ها در نزدیکی آب های ایران حمله کردند تا ایران را به انجام آن متهم کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص نفتکش توقیف شده ایران توسط انگلیس هم گفت: «گریس۱» در حال حرکت به سمت اروپا بود اما آنها سناریوی حرکت آن به سمت سوریه را طراحی کردند. انگلیسی ها با ملوانان این کشتی که همچنان داخل آن زندانی هستند رفتار بدی داشتند.

وی درباره نفتکش توقیف شده انگلیس در تنگه هرمز اظهار داشت: این کشتی قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت. غیرعادلانه است که ما این نفتکش را که قوانین بین المللی را نقض کرده آزاد کنیم و آنها نفتکش ما را آزاد نکنند.

تنگسیری همچنین تاکید کرد: ایران هروقت بخواهد قادر به توقیف هر کشتی است حتی اگر آمریکا و انگلیس آن را همراهی کنند. ایران پیش از این هم نظامیان آمریکایی و انگلیسی را بازداشت کرده است و اگر آنها قادر به حفاظت از کشتی ها بودند از خودشان حفاظت می کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: نیروهای سپاه پاسداران مسئول تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس هستند و نیازی به بیگانگان ندارند. پیام ما به منطقه و خارج آن این است که تا زمانی که نفت خود را از منطقه صادر می کنیم امنیت آن را تامین خواهیم کرد.

وی همچنین افزود: تنگه هرمز باز است و همه می توانند از آن برای صادرات نفت خود استفاده کند.

تنگسیری خطاب به کشورهای صنعتی، کشورهای خلیج فارس و همسایگان ایران گفت: امنیت در خلیج فارس برقرار است و ایران پرچمدار امنیت در آن است اما این امر مشروط به صادرات نفت ایران و استفاده از این منطقه است. ایران تا زمانی که امنیتش حفظ شود امنیت خلیج فارس را تامین خواهد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا