ایران و جهان

نرخ بیکاری همدان بیش از ۱۲ درصد است/ با آمار غیرواقعی نه خود را فریب دهیم نه دیگران را

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی پورمختار ظهر امروز در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان همدان با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایان قشر سازنده کشور هستند اظهار کرد: باید مسا‌ئل و مشکلات کارگران بررسی و حل شود تا بتوانند بدون دغدغه خاطر موضوعات را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه همه ما به نوعی کارگر هستیم افزود: وظایف ذاتی وزارت کار و اداره کار ساماندهی امور کارگران و کارفرمایان است و باید امور مختلف کارگری و کارفرمایی، انجمن‌ها و صنوف را با برقراری ارتباط و شنیدن مشکلات و ارائه راهکارهایی ساماندهی کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید موانع و مشکلات حوزه کارگری و کارفرمایی را شناسایی و راهکارهای لازم را استخراج کرده یا خود مشکلات را رفع کند افزود: این مجموعه می‌تواند مشکلات را به وزارتخانه اعلام کند یا با نمایندگان مجلس در میان بگذارد تا مسیر حرکت بدون سنگلاخ و مشکل باشد.

وی با بیان اینکه دخالت‌های ناروا باعث ایجاد اختلاف و سکته در کار می‌شود تأکید کرد: اختلاف‌ها باعث بهم ریختگی فضا می‌شود.

پورمختار تاکید کرد: مسوولان مربوطه باید با ارتباط دوستانه، مشورتی و افزایش سعه صدر و شنیدن نقد‌‌ها که همه مکلف به انجام آن هستیم در راستای حل مشکلات گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه اگر نقصانی است، یا جلسه‌ای برگزار نمی‌شود و یا به سختی برگزار می‌شود که این وضعیت باید رفع شود ادامه داد: بخش حمایتی اداره کار از انجمن‌ها، کارگران و کارفرمایان هم یک تکلیف در قانون است و باید به عنوان یک تنظیم‌گر آن را در انتهای کار انجام دهند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس قانون وظیفه همه خدمت است و باید این خدمت برخواسته از اعتقاد راسخ باشد بیان کرد: راجع به آمارهای اشتال حقیقتا مشکل دارم، آمار‌های مختلف و متعددی در کشور و استان در رابطه با اشتغال وجود دارد که لاینحل مانده است.

وی گفت: متأسفانه هیچ کدام از نمایندگان در مجمع و در جلسات نتوانستیم در رابطه با درصد بیکاری با مسوولان به توافق برسیم.

پورمختار با بیان اینکه اعتقاد داریم نرخ بیکاری استان ۱۲ درصد و دو رقمی است افزود: نرخ بیکاری ۶٫۱ درصد کاملا غلط است.

وی با بیان اینکه باید آمار را با شاخص‌های قابل ارزیابی استخراج کنیم که واقعیت آمار چقدر است ادامه داد: در دیدگاهی دستگاه دولتی می‌گویند هر نفر یک ساعت در هفته کار کند، شاغل محسوب می‌شود درحالی که این دیدگاه درست نیست.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این تعریف‌ها فقط برای بالا بردن سطح اشتغال است و نمی‌توان با اینها خود را فریب دهیم افزود: در واقعیت با لشکر بیکاران مواجهیم و در استان هم نرخ بیکاری بالای ۱۲ درصد است.

وی با اشاره به اینکه من اعتقاد دارم شاید نرخ بیکاری استان به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسد اما باز باید روی آن کار شود افزود: وزارت تعاون متولی اشتغال شده و اداره کار هم باید مستقلا برای استان سایت ایجاد و ثبت نام و بعد صحت و سقم موضوع را ارزیابی کند.

پورمختار با اشاره به اینکه این موضوع که برای رفع بیکاری چه اقداماتی انجام شده هم نیازمند گزارش‌دهی مفصل است افزود: گزارش‌دهی باید مبتنی بر آمار‌های ملموس و قابل ارزیابی باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۵/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا