ایران و جهان

میزان استقبال کودکان از جشنواره فیلم کودک چقدراست؟/جزییات میزبانی

ایمان حجتی مدیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره چگونگی برگزاری جشنواره در شهر اصفهان گفت: من در ابتدا می‌خواهم درباره نگاه شهرداری به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صحبت کنم و بگویم که شهر اصفهان یکی از شهرهای عضو شبکه خلاق یونسکو است و به عنوان شهری فرهنگی شناخته شده است. جشنواره هم که هویت فرهنگی دارد، پس برگزاری جشنواره در این شهر اتفاق مثبتی است.

وی ادامه داد: بازاریابی شهری برای اصفهان مهم است پس برگزاری این جشنواره با ابعاد بین‌المللی برای ما اهمیت دارد. شهردار اصفهان تاکید دارد که ما نیازمند ایجاد پل برای برقراری ارتباط با کودکان هستیم تا برای بچه‌ها به فراخور نیازشان تولید محتوا داشته باشیم که جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند این مهم را برآورده کند.

حجتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های جشنواره بیان کرد: افتتاحیه جشنواره در روز میمون عید غدیر خواهد بود. ظرفیت سینماهای اصفهان برای برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان خوب و محور نمایش آثار در خیابان چهارباغ تعریف شده است. این خیابان مثل یک گذر فرهنگی در خدمت جشنواره خواهد بود و سینماهای این خیابان، فیلم‌های جشنواره را نمایش می‌دهند. البته به جز سینماهای خیابان چهارباغ، دیگر سینماهای شهر هم نمایش دارند مثل سینما بهمن که امسال افتتاح شده و در شرق شهر اصفهان واقع شده است.

وی همچنین اظهار کرد: اصفهان شهری جهانی است که چهارده شهر بزرگ خواهرخوانده‌اش هستند و به اعتقاد من جشنواره و شهر اصفهان می‌توانند هر ۲ برای هم کمکی باشند تا بازاریابی خوبی اتفاق بیفتد.

مدیر اجرایی جشنواره کودک در شهر اصفهان درباره میزان حضور و استقبال بچه‌های اصفهانی از این جشنواره هم گفت: جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان رویکرد انسان‌سازی دارد و نسلی علاقه‌مند به سینما را پرورش می‌دهد. ما چندین داور کودک داریم که در شهر اصفهان هستند، وقتی ما برای انتخاب‌شان فراخوان دادیم، پانصد نوجوان ثبت‌نام کردند که بعد از آزمون‌های کتبی و شفاهی ۳۲ نفر از آنها را انتخاب کردیم تا برایشان به رایگان دوره آموزشی برگزار کنیم. در واقع باید بگویم میزان استقبال بچه‌ها زیاد است و از آنجایی که این بچه‌ها هفت روز را با بزرگان سینما می‌گذرانند و آموزش می‌بینند در آینده سینماگران خوبی در این حوزه خواهند شد.

وی در پایان نیز با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان از جشنواره یادآور شد: علاوه بر داوران کودک و نوجوان، ما بیست خبرنگار نوجوان نیز از میان دویست نفر متقاضی انتخاب کردیم. استقبال کودکان و نوجوانان برای ثبت نام در هر یک از بخش‌ها نشان از علاقه آنها به حوزه سینما دارد و من فکر می‌کنم کودکان و نوجوانان از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم استقبال بالایی خواهند کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا