ایران و جهان

محبت رمز پایداری یک خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بی‌بی مرضیه نقیب القراء در مراسم پیوند آسمانی هفت زوج یزدی در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد با تبریک عقد معنوی این زوجین و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) گفت: پیوندتان در سایه الطاف الهی در پناه امام عصر (عج) و خورشید هشتم حضرت رضا (ع) پر از نور و روشنایی باد.

وی از اجرای طرح سبک زندگی رضوی برای زوج‌های جوان یزدی عضو این کانون خبر داد و افزود: برنامه‌های این کانون در طول سال شامل دورهمی های فاطمی و ریحانه، مشاوره، مادرانه، مسابقه کتاب‌خوانی، مهارت‌آموزی و خودکفایی و نیز برنامه‌های غیرحضوری است.

مسؤول کانون خادم یاران خانواده رضوی دفتر آستان قدس رضوی یزد ادامه داد: بنای زندگی بر عشق و محبت پایه‌ریزی شده است و به فرموده مقام معظم رهبری در ازدواج زن و شوهر باید محبت خود را به یکدیگر ابراز نمایند.

نقیب القراء تصریح کرد: محبت، همزیستی را آسان می‌کند و پول و تشریفات قدرت محبت را در آرامش بخشی به خانواده ندارد و مهر و محبت مایه آبادانی و پایداری یک خانواده و خوشبختی زوجین در دوست داشتن یکدیگر است.

این گزارش می‌افزاید: عصر امروز هم‌زمان با اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به همت آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد و اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد جشن پیوند آسمانی در جوار این امامزاده واجب‌التعظیم برگزار شد.

در این مراسم معنوی که برخی از مسؤولان اوقاف، مدیر امامزاده سید جعفر محمد (ع)، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و…حضور یافته بودند؛ ابتدا با مداحی و مولودی‌خوانی مداحان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در رثای حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همراه بود؛ هر زوج با حضور در جوار ضریح مطهر امامزاده سید جعفر محمد (ع) و جاری شدن صیغه عقد توسط عاقد، نماز شکر در ضریح مطهر به‌جا آوردند.

 اهدای کارت هدیه و شاخه‌های گل به زوجین، اهدای بسته متبرک حرم رضوی از سوی آستان قدس رضوی و رونمایی از پرچم حرم رضوی و پرچم حرم علوی و نقاره زنی حرم رضوی خادمان امامزاده سید جعفر محمد (ع) بر بالای پشت‌بام و قرائت زیارت مخصوص امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/۹۰۰۳۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا