ایران و جهان

مبارزه ووشوکاران سمنانی روی رینگ کمبودها

خبرگزاری فارس سمنان- حسن رضاییان: سمنان، یکی از استان‌هایی است که در سال‌های اخیر، قهرمانان ووشوی مطرح و خوبی را به جامعه ورزش معرفی کرده و امروز باید کمک کرد تا این روند بهتر از گذشته ادامه یابد.

به گفته متولیان امر، هدف اصلی هیأت ووشوی استان سمنان، ایجاد چرخه سلامت و قهرمانی در استان است و برنامه‌های این هیأت هم بر همین اساس تدوین و اجرا خواهد شد.

سمنان و ۲ اردونشین تیم‌های ملی ووشو

مهدی دانایی‌فرد، رئیس هیأت ووشوی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان ووشو در مردادماه برگزار می‌شود و قرار است این اردو از ۱۹ تا ۲۹ مردادماه برگزار شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان، دو اردونشین به نام‌های مرتضی نوروزی در تیم ملی بزرگ‌سالان جهت اعزام به مسابقات جهانی چین و امیرارسلان رحیمی در تیم ملی جوانان دارد که این تیم هم به مسابقات آسیایی اعزام می‌شود.

رئیس هیأت ووشوی استان سمنان با تأکید بر اینکه برنامه‌های این هیأت با برگزاری مسابقات انتخابی استان آغاز شده است، اضافه کرد: رقابت‌های انتخابی تیم ملی را در آبان و بهمن‌ماه داریم و المپیاد استعدادهای برتر نوجوانان هم برگزار می‌شود.

دانایی‌فرد با بیان اینکه شهریورماه مسابقات ووشوی انتخابی استان سمنان در رده سنی بزرگ‌سالان برگزار می‌شود، تصریح کرد: آذرماه هم انتخابی جوانان استان را برگزار خواهیم کرد و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

مدال طلای جهانی را نشانه‌گیری کرده‌ام

مرتضی نوروزی، نماینده استان سمنان در اردوی تیم ملی ووشوی بزرگ‌سالان ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره حضور در اردوی تیم ملی گفت: ۲۸ سال سن دارم و ۱۲ سال به شکل تخصصی ووشوکار می‌کنم و هشت سال اردونشین تیم ملی هستم.

وی بیان کرد: در هشت دوره مسابقات کشوری ووشو مقام کسب کردم؛، سه دوره هم در رقابت‌های بین‌المللی ارمنستان و جام پارس حضور داشتم و مدال کسب کردم.

نماینده استان سمنان در اردوی تیم ملی ووشوی بزرگ‌سالان ایران با تأکید بر اینکه مرحله دوم تیم ملی را در پیش داریم، افزود: در هر وزن چند ورزشکار در اردو شرکت دارند و این اردو برای اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی چین برپا و رقابت‌های انتخابی هم برگزار می‌شود و نفرات برتر در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفته و به رقابت‌های جهانی اعزام می‌شوند.

نوروزی با اشاره به اینکه نفرات برتر انتخابی اردوی تیم ملی ووشو شانس حضور روی سکوهای قهرمانی جهان را دارند، اضافه کرد: با شناختی که از حریفان خود دارم، به احتمال ۹۰ درصد امسال در ترکیب اصلی تیم ملی قرار خواهم گرفت و با مدال طلای جهان، دل ملت ایران و هم‌استانی‌های سمنانی را شاد می‌کنم.

نماینده استان سمنان در اردوی تیم ملی ووشوی بزرگ‌سالان ایران با تأکید بر اینکه هفت سالی است که در رقابت‌های لیگ برتر بازی می‌کنم، اضافه کرد: دو سال خدمت سربازی را در تیم پاس ناجا و چهار سال هم عضو تیم پارس جنوبی بودم که قهرمان لیگ برتر شد؛ سال گذشته هم با پاس ناجا قهرمان لیگ برتر شدم و فصل جدید از مهرماه شروع می‌شود.

سالن نداریم؛ حمایت نمی‌شویم

دانایی‌فرد، رئیس هیأت ووشوی استان سمنان در واکنش نسبت به وضع زیرساخت‌های این ورزش در استان، با اشاره به اینکه سال ۹۸ هم با نبود سالن اختصاصی مواجه هستیم، اضافه کرد: سالن اختصاصی نداریم و در کوران مزایده سالن‌های ورزشی قرار داریم و شاید هم نتوانیم در این مزایده‌ها برنده باشیم.

وی با تأکید بر اینکه به سالن اختصاصی ووشو نیاز داریم، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان باید تدابیری اتخاذ کند تا از این زیرساخت بهره‌مند شویم و هر ساله این دغدغه را نداشته باشیم.

نوروزی، نماینده استان سمنان در اردوی تیم ملی ووشوی بزرگ‌سالان ایران هم با اشاره به اینکه ووشوی استان روند روبه رشدی دارد، تصریح کرد: متأسفانه حمایتی از قهرمانان در استان نمی‌شود و ورزشکاران استان از ورزش قهرمانی دوری می‌کنند و به زندگی معمولی برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه اگر مسؤولان قهرمانان را حمایت کنند، حرف‌های زیادی از قهرمانان استان در عرصه جهانی خواهیم شنید، گفت: شهرستان شاهرود مهد ووشوی استان سمنان است؛ اما سالن اختصاصی و درمجموع آکادمی ووشو در استان و این شهرستان نداریم.

این ورزشکار گفت: در سالنی فعالیت داریم که در بحث امکانات و تجهیزات مشکل دارد و امیدواریم مشکل زیرساختی ما رفع می‌شود و می‌توانیم به جایگاه اصلی خودمان برسیم.

سرمایه‌گذاری کنید

ورزش قهرمانی این روزها در استان سمنان بیش از هر زمان دیگری نیازمند سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات موجود است.

کسب عناوین مختلف داخلی و خارجی و افتخارآفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نیازمند تأمین و اختصاص امکانات و تجهیزات لازم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا