ایران و جهان

مایک پمپئو: انقضای تحریم تسلیحاتی ایران نزدیک است!


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری جدید با انتشار تصویر یک ساعت شمار نسبت به انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و پایان ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس هشدار داد!

وی در بالای این تصویر نوشت: «ساعت در حال تیک تاک کردن است. زمان باقیمانده تا انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و اتمام ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی به پایان نزدیک می شود».

وزیر خارجه آمریکا در بخشی دیگر از پیام توئیتری خود از تمام متحدان و شرکای آمریکا می خواهد برای متوقف ساختن رفتارهای بی ثبات کننده (!) تهران در منطقه، فشارها بر حکومت ایران را افزایش دهند.

طبق این ساعت شمار، تنها ۱۵ ماه و هشت روز به پایان تحریم تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل و همچنین لغو ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی مانده است.

لازم به ذکر است که تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. در پی دستیابی قدرت‌های جهانی و ایران به توافق هسته ای ۲۰۱۵ موسوم به «برجام» مقرر شد که این تحریم ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ و پس از آنکه گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرد، برداشته شود.

اما دولت آمریکا پس از خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران در ماه مه ۲۰۱۸ تحریم‌های متعددی علیه تهران وضع کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در زمره گروههای تروریستی قرار داد!


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا