ایران و جهان

فعالیت۱۳هزار تشکل کارگری وکارفرمایی/ثبت۳۰تشکل صنفی برای خبرنگاران


فرزاد یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد، اظهار داشت: برنامه‌ها و اولویت‌های اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، توسعه‌ کمی و کیفی و همچنین قدرتمندشدن تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با هدف تاثیرگذاری تشکل‌ها در رونق تولید به عنوان بازوان بنگاه‌های اقتصادی است.  

وی ادامه داد: در حال حاضر، تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح کشور ۱۳ هزار و ۴۰۳ تشکل است که این تعداد نسبت به سال ۹۲، رشد ۶۹ درصدی داشته است.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای حمایت از اصحاب رسانه، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نیز بیش از ۳۰ تشکل صنفی در حرفه خبرنگاری، روزنامه‌نگاری و رسانه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده و ما به دنبال توسعه تشکل‌ها در این حرفه در سطح کشور هستیم.

یوسفی تاکید کرد: هر زمان تشکل‌های ما توسعه پیدا کرده و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد، شاهد حضور فعال آنان در تصمیم گیری‌های دولت در جلسات شورای عالی کار، شورای عالی حفاظت فنی،  شورای عالی تامین اجتماعی و همچنین حضور با اقتدار نمایندگان تشکل‌ها در عرصه‌های بین المللی مانند سازمان بین المللی کار بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت امروز با توجه شرایط کنونی، بیش از همیشه نیاز به ارتباط و تعامل تشکلها و سازمانهای مردم نهاد دارد، گفت: به همین منظور دولت در تصویب نامه‌ها و بخشنامه هایی که به تمامی وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور صادر می‌کند، بر لزوم بهره‌گیری از نظرات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تاکید کرده است.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مکاتباتی را با سایر وزرا برای بهره گیری و استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی داشته است و همچنین از افراد باتجربه و توانمند تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مشاورینی را منصوب خواهد کرد.

یوسفی با بیان اینکه اکنون بهترین دوره‌ای است که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی می‌توانند از موقعیت کنونی نهایت استفاده و بهره مندی را برای پگیری مطالبات خود به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان داشته باشند، افزود: دولت همکاری و تعامل زیادی با شرکای اجتماعی با رویکرد تقویت سه جانبه گرایی دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا