ایران و جهان

حوادث عدن نشانگر مسیرصحیح مقابله بامتجاوزان واشغالگران است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب طی سخنانی حلول عید سعید قربان را به مردم و نیروهای مسلح یمن و امت اسلامی تبریک گفت.

مهدی المشاط گفت: ما در صدد تشکیل کمیته ای برای مصالحه ملی و راهکار سیاسی برای خارج کردن کشورمان از نزاع و کشمکش هستیم.

وی خطاب به فریب خوردگان اظهار داشت: باید از تاریخ درس بگیرید و بدانید که پاداشی جز ذلت و خواری از نیروهای متجاوز نخواهید داشت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با فراخواندن تمام فریب خوردگان برای استفاده از فرصت عفو عمومی و بازگشت به آغوش میهن، افزود: کسی که بر دامن زدن به نزاع پافشاری می کند جزو طردشدگان است.

وی در خصوص مناسک حج نیز گفت: رژیم سعودی به تمام امت عربی و اسلامی ثابت کرده است که شایسته برگزاری و مدیریت این مناسک مقدس نیست.

المشاط همچنین از سازمان ملل خواست به طرف مقابل (سعودی) برای اجرای تعهدات خود، بازگشایی فرودگاه صنعاء و توقف جنگ اقتصادی علیه مردم یمن فشار وارد کند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در خصوص حوادث عدن و استان های تحت اشغال نیز گفت: این رویدادها نشان می دهد که ما از همان لحظه نخست گزینه صحیحی را برای مقابله با متجاوزان و اشغالگران اتخاذ کردیم.

مهدی المشاط درباره موضوع فلسطین هم افزود: ما بر موضع ثابت خود در خصوص موضوع فلسطین و قدس شریف و حمایت از فلسطینی ها و جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان تاکید می کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا