ایران و جهان

ترامپ:‌ چین با دستکاری ارز خود به آمریکا آسیب زده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی بار دیگر از سیاست‌های اقتصادی چین انتقاد کرد.

وی در این پیام نوشت: «بر اساس اقدام چین در دستکاری تاریخی ارز خود، هم اکنون برای همه بیشتر آشکار شد که آمریکایی‌ها در حال پرداخت (چیزی) برای تعرفه‌ها نیستند.»

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «چین همواره با دستکاری ارزش ارز خود به دنبال ربودن تجارت و کارخانه‌های ما و آسیب رساندن به فرصت‌های شغلی بوده و باعث بی‌ارزش شدن ارزش دستمزد کارگران و آسیب رساندن به بهای تولید کشاورزان بوده است اما این اتفاق دیگر نمی‌افتد.»

ترامپ تاکید کرد: «چین قصد دارد باز هم صدها میلیارد دلار از آمریکا با اقدامات تجاری ناعادلانه و دستکاری ارز بدست بیاورد. این اقدام یک طرفه بود و باید سال‌های بسیار گذشته متوقف می‌شد.»

 

 

ترامپ هفته پیش نیز در پیامی در توئیتر نوشت که چین به دلیل تعرفه‌های وی بیش از ۵ میلیون فرصت شغلی را از دست داده و دو میلیون شغل تولیدی نیز در این کشور از دست رفته است. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که سیاست‌های وی چین را شوکه کرده و در عین حال آمریکا نیز بسیار عالی کار می‌کند.

از سوی دیگر چین هشدار داده در صورتی که ایالات متحده بخواهد با چین در زمینه تجارت بجنگند، چین هم آماده است با آمریکا در این زمینه بجنگد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا