ایران و جهان

تحویل ۷۰۰ واحد مسکن به مددجویان سیل‌زده خورستان تا پایان سال


به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری در بازدید از وضعیت سیل‌زدگان خوزستان و بررسی روند ساخت و ساز منازل آسیب‌دیده مددجویان تحت حمایت که امروز (۲۱ مردادماه) انجام شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، حدود ۲ هزار خانوار خوزستانی تحت حمایت کمیته امداد بر اثر سیل اخیر خسارت دیده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث و تعمیر منازل آسیب‌دیده مددجویان از روزهای نخست پس از وقوع سیل آغاز شد، ادامه داد: مسکن بیش از ۱۲۰۰ خانواده مددجو به تعمیر نیاز دارد که تا پایان شهریورماه همه این منازل تکمیل و تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: همچنین ۷۰۰ خانواده نیاز به احداث کامل منزل مسکونی داشتند که با آغاز خوب فعالیت‌ گروه‌های جهادی و همکاری بنیاد مسکن، تا پایان امسال همه این  خانوارها صاحب مسکن جدید می‌شوند.

بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده توسط کمیته امداد با نهادهای مختلف در زمینه جبران خسارت‌های سیل برای مددجویان در سراسر کشور، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با سپاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به امضا رسیده و با وجود مشکلات و موانعی که به دلیل افزایش قیمت‌ها بر سر راه وجود دارد اما روند احداث و تعمیر منازل با قوت در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه سفر خود با حضور در جمع گروه جهادی شهید آوینی مستقر در روستای «بُنده» شهرستان سوسنگرد، با ابراز رضایت از اقدامات این گروه‌ها در جریان سیل اخیر گفت: در استان خوزستان با توجه به سیل ویرانگر، به لطف خدا و همت مردم، همه اقشار و صنوف به ویژه گروه‌های جهادی پای کار آمدند و در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با بیان اینکه مردم در کمک‌رسانی در حوادث و بلایای طبیعی نقش اول را برعهده دارند، اظهار کرد: مردم در همه عرصه‌ها بزرگ‌ترین حامی نظام و دولت بوده‌اند، به ویژه هر زمان بلایای طبیعی در نقطه‌ای از کشور حادث شده، با همه توان و نهایت همدلی در صحنه حاضر شدند و به یاری هموطنان خود شتافته‌اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا