ایران و جهان

باید مشارکت عمومی را جایگزین دیوان سالاری اداری کنیم


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تجمع بزرگ جهادگران بسیجی که بعداز ظهر امروز  در آستان حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد،  با اشاره به الگو گیری جوانان جهاد گر از اهل بیت علیه السلام گفت: جوان فقری و محرومی که وقتش را صرف  سایر محرومان  می کند چه چیزی عزم  او را جذب می کند تا روزهای تفریح و تعطیلات خود را برای خدمت صرف می کند؟

وی افزود: این ها منشا یی  جز ولایت ندارد؛ این الگوی امام علی(ع) است که خود گرسنه است اما به فکر فقرا است این رویه حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و تمام خاندان اهل بیت است. این الگو جوانان پای کار می اورد و امروز انچه که رهبر برای همگانی  شدن جهاد سازنندگی می خواهند کار سختی نداریم اما ساز و کارها اماده نیست.

سردار نقدی تصریح کرد: این انگیزه ها از زمان دفاع مقدس تاکنون وجود دارد اما ظرف آن وجود ندارد. باید دستگاه ها اداری زبان جهاد را درک و از آن بهره برداری کنند. هر کجا گروه های جهادی برای خدمت  وارد عرصه کمک به مردم در  سیل و زلزله و… شد؛ مشکلات حل گشت. بر همین اساس باید در دیوان سالاری اداری کشور الگوی مشارکت عمومی در حل مسایل دخیل کنیم و لازمه ان این است که ساختارهای  دولتی قدر الگوی جهادی  را بدانند. لذا با وجود انگیزه های جوانان امیدوارم فرمان رهبری تبدیل به برنامه شودتا با همت جوانان خدمات ارزنده ای به ملت عرضه شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا