ایران و جهان

باقرشهر کمترین درآمد را از ارزش‌افزوده پالایشگاه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از باقرشهر، علیرضا ناصری پور شهردار باقرشهر در نشست خبری که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: در دو سال گذشته ۷۲ پروژه در باقرشهر آغازشده و تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۴ پروژه با بودجه عمرانی سال ۹۸ در باقرشهر در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود با ۳۰ میلیارد تومان به اتمام برسد.

شهردار باقرشهر با اشاره به پروژه‌های فضای سبز در حال ساخت تصریح کرد: یک مکانی که گلخانه بود به‌صورت پارک طراحی‌شده و زمینی ۳۴هکتار در پشت بهشت‌زهرا تبدیل به بوستان شده است. 

ناصری پور گفت: تقاطع غیر هم‌سطح ورودی شهر با سرعت بیشتری در حال ساخت است و در شش ماه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث آب و فاضلاب معضل اصلی بسیاری از شهرها است لذا زمین ۶ونیم هکتاری بابت مرکز تصفیه فاضلاب خریداری کردیم که به‌زودی مرکز تصفیه فاضلاب در این محل احداث شده که کار بزرگی برای شورای شهر باقرشهر محسوب می‌شود.

شهردار باقرشهر با تأکید بر تهیه سند اقتصادی شهر گفت: مشاورین متخصص و باتجربه برای این کار جذب کردیم که این کار از دستاوردهای خوب شورا و شهرداری است و می‌توانند اقتصاد شهر را متحول کند همچنین هفت پروژه مشارکتی تعریف کردیم که در حال انجام مناقصه است. 

ناصری پور با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از شهرداری‌های استان تهران پارکینگ طبقاتی عمومی احداث نکرده است، اضافه کرد: زمینی به قیمت سه میلیارد تومان خریداری کرده و در اختیار بخش خصوصی قرار داده‌ایم و برای احداث پارکینگ عمومی طبقاتی با پیمانکار قرارداد بسته‌ایم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با تصویب اعضای شورا یک میلیارد تومان جهت تجهیز مدارس و مساجد هزینه شده است، عنوان کرد: توافق خوبی با اوقاف امام رضا(ع) داشتیم و قرار شد ۴۰هکتار زمین به محدوده و بخشی از آن برای بافت فرسوده اضافه شود و در یک هکتار از آن برای افراد بی‌بضاعت منزل مسکونی ساخته شود.

شهردار باقرشهر با اشاره به آلایندگی‌های باقرشهر تصریح کرد: پالایشگاه سال گذشته یک‌صد میلیارد تومان بابت آلایندگی پرداخت کرد که فقط شش میلیارد تومان از آن را برای باقرشهر تخصیص دادند درحالی‌که باقرشهر در این خصوص بیشترین مشکلات زیست‌محیطی را متحمل می‌شود، پنج چاه آلوده ایجادشده و زمین‌های اطراف در حال آلوده شدن هستند اما کمترین درآمد مربوط به باقرشهر است که آقای استاندار در این خصوص قول مساعد دادند.

ناصری پور در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران نسبت به حل معضلات ترافیکی باقرشهر و احداث تقاطع غیرهمسطح در انتهای شهر و ورودی بهشت‌زهرا در سال ۸۸ تعهداتی داشته که عمل‌نکرده است و این تقاطع هنوز بلاتکلیف است.

انتهای پیام/گ


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا