ایران و جهان

«بازی‌نامه نوروز» روایتی از مصائب اجتماعی است/ تک گویی در قالب شخصیت‌های مختلف

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی به تازگی اجراهایش را در سالن‌های نمایشی تهران آغاز کرده است.

نمایش «بازی نامه نوروز» به کارگردانی کیوان نخعی یکی از کارهایی است که امسال در تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

نخعی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: این نمایش تک نفره و درباره معضلات اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: داستان از این قرار است که یک زن دچار مشکلاتی می‌شود و در موقعیت‌های مختلف مشاغل متعددی را دنبال می‌کند اما به دلائلی نمی تواند براساس کاراکتر خود در آن شغل‌ها و موقعیت‌ها باقی بماند بنا بر این دچار مصائب و مشکلات زیادی می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه تک کاراکتر این نمایش در قالب شخصیت‌های مختلف ایفای نقش و بازی می‌کند، اظهار داشت: وی در طول نمایش در حال توضیح دادن شرایط خود به کسی است که ما او را نمی‌بینیم.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: آنچه در قصه این نمایش اتفاق می‌افتد با حال و هوای ایام نوروز است. 

وی در پاسخ به این سؤال که ارتباط این کار با جشنواره چیست، توضیح داد: قرار نیست همه کارهایی در این جشنواره عرضه می شود تخت حوضی یا تعزیه باشد یک سری کارها هم تکنیک‌های سنتی و آیینی دارد. به طور مثال شخصیت این نمایش در جاهایی نقش سیاه را بازی می‌کند.

نخعی اظهار داشت: مهناز غم خوار تنها بازیگر این نمایش است و ما هم اکنون در حال تمرین کار هستیم.

وی با بیان اینکه نمایش ما چهارشنبه در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود، درباره جشنواره تئاتر امسال گفت:‌ هنوز موفق نشدم کاری را ببینم چون درگیر نمایش خودمان بودیم.

نخعی با بیان اینکه بازی نامه نوروز بین کار کمدی و تراژدی است، گفت: سختی کارهای تک نفره خیلی زیاد است حتی جاهایی ریسک زیادی هم دارد اما به نظر می‌رسید که این کار در قالب مونولوگ بهتر جواب می‌دهد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا