ایران و جهان

انسان‌های آزاده جهان نباید نسبت به جنایات کشمیر سکوت کنند


به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در محکومیت کشتار مردم کشمیر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در این روزها متأسفانه اخبار ناگواری از کشمیر هند به گوش می‌رسد. سکوت نهادهای بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به این نوع از برخوردها موجب تأسف است. اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی نموده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیازهای اولیه را ندارند. تصاویر و گزارشاتی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آنها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیر انسانی است.

همه انسان‌های آزاده خصوصا امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهادهای حقوق بشری همگی باید نسبت به این موضوع اقدامی جدی داشته باشند؛ که درصورت سکوت، کشمیر وارد مرحله‌ای خطرناک‌تر و تأسف بارتر خواهد شد. بنابراین بر آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ و پوست و نژاد و دین و خصوصا امت اسلامی و دولت‌ها است که در برابر این اهانت بزرگ و تجاوز غیر انسانی ساکت ننشینند.

دولتمردان هند نیز بدانند این رفتار ظالمانه، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید زمینه را برای یک زندگی مسالمت‌آمیز برای همه مردم اعم از شیعه، سنی و هندو فراهم نموده و همانند گذشته در کنار هم باشند.

اینجانب ضمن محکوم نمودن رفتارهای غیر انسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر می‌باشم و تأکید بر دفاع از هر انسان مظلوم در هر کجای جهان داریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا