ایران و جهان

افزایش ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور/ ظرفیت پذیرش ۵۹۶ هزار نفری


حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس  قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: ثبت نام در این کدرشته ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید بر اساس این دفترچه و اصلاحات اعلام شده اقدام کنند.

وی یادآور شد: تا امروز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸ تعداد ۱۳۴ هزار و ۴۴۸ نفر در این روش ثبت نام کرده‌اند که این میزان ثبت نام با رشد ناگهانی و افزایش مواجه شده است.

توکلی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

به گزارش مهر، تکالیف‌، مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در این نوع پذیرش در سایت سازمان سنجش به همراه دفترچه راهنمای جداگانه و رشته ها و دانشگاه ها اعلام شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا