ایران و جهان

آیا قتل و کشتار بسیاری در قیام امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد؟

حجت السلام جواد حیدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در پاسخ به این شایعه که آیا امام زمان علیه‌السلام، برای پیشبرد اهداف خود انسان‌های زیادی را خواهند کُشت؟ اظهار کرد: با توجه به عظیم بودن قیام امام زمان(عج) و به‌منظور برطرف کردن موانع، دشمنی‌ها، فتنه‌ها، و قوع قتل و کشتار در این قیام الهی، حتمی است به طوری که در قرآن کریم دستور داده شده، « وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ…»؛«و با آن‌ها پیکار کنید! تا فتنه (و بت‌پرستی، و سلب آزادى از مردم) باقى نماند؛ و دین، مخصوص خدا گردد…».
این کارشناس مذهبی ادامه داد: همچنین در خصوص کشتارهایی که بعد از قیام حضرت اتفاق می‌افتد ، روایات فراوانی توسط مخالفان جعل‌شده تا چهره‌ی پر از نور و رحمت ایشان را مخدوش کنند و امام رضا(ع) راجع به مهربانی و رحمت امام معصوم می‌فرمایند« …الْإِمَامُ الْأَنِیسُ الرَّفِیقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ وَ الْأَخُ الشَّقِیقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّهُ بِالْوَلَدِ الصَّغِیر…»؛« امام، همدمی رفیق، پدری دل سوز، برادری برابر،(بسان) مادر مهربانی نسبت به فرزند خردسالش است…».

وی  هدف از قیام امام زمان(عج) را گسترش عدل و برچیدن ظلم، بر اساس سنت پیامبر اکرم(ع) مطرح کرد و اشاره داشت: این هدف با قتل و کشتارهای فراوان سازگاری ندارد که در همین خصوص عبدالله بن  عطاء مکی می‌گوید، از امام صادق (ع)، در مورد سیره و روش امام مهدی(عج) پرسیدم؛ آن حضرت در جواب فرمود:«یَصْنَعُ کَمَا صَنَعَ رَسُولُ اللَّه صلی الله علیه و آله »؛«همان‌طور که رسول خدا عمل کرد عمل می‌کند».
حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم با شنیدن صحبت‌های حضرت و بعضی با دیدن معجزات و کرامات، در زمره‌ی یاران ایشان درمی‌آیند و حضرت با عده‌ی اندکی از سردمداران کفر و نفاق که به مقابله با حضرت می‌پردازند، جهاد خواهند کرد به طوری که در دعای ندبه می‌خوانیم «أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدِینَ، أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَهِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاق»؛«کجاست شکننده ابهت و عظمت تجاوزکاران؟کجاست درهم کوبنده بناهای شرک و دورویی؟».

این استاد حوزه و دانشگاه در جمع بندی صحبت های خود گفت: سیره‌ی امام زمان(ع)، همان سیره‌ی پیامبر اکرم(ص)  است که «رحمه للعالمین» بودند و در برابر ظالمان و طاغوت‌ها با شمشیر عدل و حق ، مبارزه خواهند کرد و حجت السلام جواد حیدری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در پاسخ به این شایعه کهآیا امام زمان علیه‌السلام، برای پیشبرد اهداف خود انسان‌های زیادی را خواهند کُشت؟ اظهار کرد: با توجه به عظیم بودن قیام امام زمان(عج) و به‌منظور برطرف کردن موانع ، دشمنی‌ها فتنه‌ها ، وقوع قتل و کشتار در این قیام الهی ، حتمی است به طوری که در آیه سوره…. دستور داده شده، « وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ…»؛«و با آن‌ها پیکار کنید! تا فتنه (و بت‌پرستی، و سلب آزادى از مردم،) باقى نماند؛ و دین، مخصوص خدا گردد…»

این کارشناس مذهبی ادامه داد: همچنین در خصوص کشتارهایی که بعد از قیام حضرت اتفاق می‌افتد ، روایات فراوانی توسط مخالفان جعل‌شده تا چهره‌ی پر از نور و رحمت ، ایشان را مخدوش کنند به طوری که امام رضا(ع) می‌فرمایند« …الْإِمَامُ الْأَنِیسُ الرَّفِیقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ وَ الْأَخُ الشَّقِیقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّهُ بِالْوَلَدِ الصَّغِیر…»؛« امام، همدمی رفیق، پدری دل سوز، برادری برابر،(بسان) مادر مهربانی نسبت به فرزند خردسالش است…».
وی  هدف از قیام امام زمان(عج) را گسترش عدل و برچیدن ظلم بر اساس سنت پیامبر اکرم مطرح کرد و اشاره داشت: این هدف با قتل و کشتارهای فراوان سازگاری ندارد که در همی خصوص عبدالله بن  عطاء مکی می‌گوید، از امام صادق (ع)، در مورد سیره و روش امام مهدی(عج) پرسیدم؛آن حضرت در جواب فرمود:«یَصْنَعُ کَمَا صَنَعَ رَسُولُ اللَّه صلی الله علیه و آله »؛«همان‌طور که رسول خدا عمل کرد عمل می‌کند».
حیدری در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم با شنیدن صحبت‌های حضرت ، بعضی با دیدن معجزات و کرامات حضرت ،در زمره‌ی یاران ایشان درمی‌آیند و حضرت با عده‌ی اندکی که سردمداران کفر و نفاق می‌باشند و به مقابله با حضرت می‌پردازند ، جهاد خواهند کرد به طوری که در در دعای ندبه  می‌خوانیم «أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدِینَ، أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَهِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاق»؛«کجاست شکننده ابهت و عظمت تجاوزکاران؟کجاست درهم کوبنده بناهای شرک و دورویی؟».

این استاد حوزه و دانشگاه در جمع بندی صحبت های خود گفت: سیره‌ی امام زمان(ع) ،سیره‌ی پیامبر اکرم(ص)  هست که «رحمه للعالمین» بودند و در برابر ظالمان و طاغوت‌ها با شمشیر عدل و حق ، مبارزه خواهند کرد و روایاتی که قتل و کشتار را به حضرت نسبت می‌دهند فاقد اعتبار و دارای ضعف سندی هستند و برای تخریب چهره حضرت جعل‌شده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۲/پ۴۰/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا