ایران و جهان

۷۰ درصد پلان‌های «تختی» جلوه‌های ویژه است/ عذرخواهی از کیمیایی


به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» آخرین نشستی بود که در اولین روز از برگزاری جشنواره سی ‌و هفتم فیلم فجر، بامداد رور پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد. 

این نشست با حضور بهرام توکلی کارگردان، سعید ملکان تهیه کننده، حمیدرضا آذرنگ، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، ستاره پسیانی بازیگر، افشین عزیزی آهنگساز، امیر ملک پور طراح لباس، میثم مولایی تدوینگر همراه بود. 

ملکان در ابتدای نشست ضمن عذرخواهی از مسعود و پولاد کیمیایی به دلیل تاخیر در اکران فیلم و جایگزین شدن فیلم «معکوس» درباره دلیل دیررسیدن فیلم به جشنواره گفت: هفتاددرصد پلان های ما ویژوآل داشت و مشکلاتی در خروجی این صحنه ها داشتیم که دلیل تاخیر فیلم به این دلیل بود. 

توکلی با اشاره به پرداختن به وجوه مختلف زندگی تختی که از دل دست نوشته های خود تختی بیرون آمده است و راهنمای اصلی برای پرداختن به شخصیت او بوده است نبود امیر جدیدی در فیلم را مربوط به بحث گریم دانست. 

ملکان نیز در این باره توضیح داد: چون‌ کاراکتر تختی گریم خیلی سنگینی داشت شخصیت و قرار بود تغییر وزن‌های مختلفی نیز داشته باشد ما با هماهنگی خود جدیدی تصمیم گرفتیم بازیگر دیگری را جایگزین وی کنیم که امیدوارم این برخورد برای بقیه الگو شود و دلیل دوبله صدای تختی هم برای این بود که فیلم سه بازیگر داشت و باید راکورد صدا رعایت می شد. 

حمیدرضا آذرنگ خطاب به بازیگران کودک و نوجوان‌ نقش تختی گفت: به شدت معتقدم بزرگترین بازیگران ایران نمی توانستند صداقتی را که در نگاه شما بود، منتقل کند. 

توکلی درباره پرداختن به خودکشی تختی در فیلم توضیح داد: نکته مهم درباره تختی شیوه زندگی او بوده نه چگونگی مرگ وی. بنابراین تصمیم براین گرفته شد که ما همان ابتدای فیلم سوال درباره مرگ تختی را پاسخ دهیم و سپس به دنبال چگونگی شیوه زندگی تختی برویم. 

عزیزی هم درباره حضور پررنگ موسیقی در فیلم بیان کرد: حضور زیاد موسیقی سلیقه تهیه کننده و کارگردان بود و تلاش ما این بوده که با توجه به فرم اثر، موسیقی با فیلم همراه باشد. 

بهنوش طباطبایی درباره بازی در نقش شهلا همسر غلامرضا تختی گفت: وقتی آقای ملکان من را دعوت کردند به دلیل رفاقت ۱۷-۱۸ ساله و همکاری با آقای توکلی وهمچنین حضور در پروژه «تختی» که همیشه به عنوان اسطوره آقاتختی را دوست داشتم بدون خواندن متن پیشنهاد بازی را قبول کردم که البته نقشی هم که به من پیشنهاد شد، مهم بود. 

ماهور الوند نیز از حضور در این فیلم ابراز خرسندی کرد. 

ستاره پسیانی نیز با اشاره به نقشی که در فیلم برعهده دارد و آخرین فردی است که غلامرضا تختی را زنده می بیند از بازی در فیلم ابراز رضایت کرد. 

میثم‌ مولایی نیز درباره تدوین فیلم عنوان کرد: معتقدم وظیفه تدوینگر فراتر از چیزی است که در سینمای ایران معمول است و تدوینگر باید از همان ابتدای نگارش با گروه همراه باشد که در این فیلم چنین اتفاقی افتاد. 

ملکان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ناراحت نمی شود از او به عنوان تهیه کننده ای اهل گرفتن رانت نام برده می شود، گفت: نه ناراحت نمی شوم چون حرف دروغ که ناراحتی ندارد. برای فیلمی که بالای ۸ میلیارد تومان هزینه برداشته و ۷۰ درصد جلوه های ویژه دارد چرا باید از رانت استفاده کرده باشم. 

در پایان از بازیگران نقش‌های سنین مختلف نقش تختی نیز دعوت شد تا پشت تریبون قرار بگیرند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا