ایران و جهان

مسئله «مرضیه هاشمی» فراجناحی دیده شود/ منع فرزندان از دیدار مادر


به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای بررسی ابعاد بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی با حضور «پیمان جبلی» معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، «معصومه دستوریان» همسر برادر شوهر خانم هاشمی، «زهرا هاشمی» خواهر شوهر خانم هاشمی عصر امروز ۳ بهمن ۹۷ در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

پیمان جبلی در این نشست با تشکر از رسانه‌ها به ویژه شبکه العالم برای پوشش این اخبار گفت: من با معاون وزیر امورخارجه و آقای ظریف در رابطه با اقداماتی برای آزادی خانم هاشمی صحبت کرده ام و آنها برای پیگیری حقوقی این مسئله ابراز تمایل کرده اند و گفته اند که حاضر هستیم برای گرفتن وکیل نیز کمک کنیم.

وی با اشاره به آشنایی کامل محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه از زمان دانشجویی با شخصیت خانم هاشمی گفت: ایشان با توجه به این آشنایی تمایل دارند کمکهای بسیاری برای آزادی ایشان انجام دهند.

جبلی درباره احتمال نتیجه دادگاه امروز گفت: امیدواریم هیئت بازپرسی نتواند هیچ اتهامی به خانم هاشمی وارد کند و دادستان او را تبرئه و آزاد کند.

معاون برون مرزی صدا و سیما ادامه داد: شرایط سخت زندان برای خانم هاشمی دقیقا شبیه شرایطی است که اسرائیلیها در زندانهای خود انجام میدهند و مشابهت با زندانهای ساواک دارند. آنها میخواهند روحیه خانم هاشمی را خرد کنند. علیرغم این فشارها خانم هاشمی با توجه به ایمان و اعتماد به نفس بسیار بالا توانست در دو جلسه گذشته دادگاه بدون هیچ اتهامی موفق شود. درخواست ما آزادی بیقید و شرط خانم هاشمی است.

وی در ادامه دولت آمریکا را موظف دانست که از خانم هاشمی به عنوان یک انسان و بانوی مسلمان عذرخواهی کند چرا که  رفتار وحشیانهای نسبت به این بانوی مسلمان داشته اند.

جبلی همچنین به انتظارات معاونت برون مرزی صدا و سیما از تمامی مطبوعات کشور پرداخت و گفت: انتظارات ما این است که آنها فارغ از گرایشات سیاسی شان و به عنوان یک همکار و یک خبرنگار در کنار خانم هاشمی بایستند زیرا بازداشت غیر قانونی ایشان توهین به تمام خبرنگاران ایرانی است.

معاون برون مرزی صدا و سیما تصریح کرد: انقلاب اسلامی به خانم هاشمی هویت داد و او نماد بارز صدور انقلاب اسلامی است. اختلافات سیاسی نباید سبب شود که نسبت به این موضوع به صورت سیاسی نگاه شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که خانم هاشمی به زودی آزاد شود و گفت: ما تا آخرین روزی که ایشان از زندان رهایی یابد با تمام توان به تلاش خود ادامه خواهیم داد و هرگز در برابر جنایات آمریکا ساکت نخواهیم ماند.

در ادامه معصومه دستوریان از خانواده خانم هاشمی با اشاره به اینکه فرزندان خانم هاشمی در آمریکا اجازه دیدار حضوری با مادرشان را ندارند، گفت: در دادگاهی که ایشان حضور دارد تاکنون هیچ کسی بیش از ۱۶ روز نمانده است و معمولا تمام افراد در این فرصت تعیین تکلیف میشوند. امیدواریم با همکاری مردم تمام دنیا و دعاهای شما خانم هاشمی هم به زودی تبرئه شود.

در ادامه این نشست حسین مرتضی خبرنگار شبکه العالم در سویه گفت: هنگامی که سیاست آمریکا در گوانتانامو و دیگر جاهای دنیا نگاه میکنیم میبینیم که شیوه برخورد با خانم هاشمی سیاست تازهای نیست.

وی افزود: خانم هاشمی با زبان خود دشمن با او صحبت می کرد و جنایات آنها را با زبان خودشان بیان می کرد. هر گاه که جنایات سوریه و جاهای دیگر را که از سوی آمریکا صورت میگرفت از زبان خانم هاشمی بیان میشد برای آمریکاییها غیر قابل پذیرش نبود. باید در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی تمرکز بیشتری شود و این اخبار در این فضاها انتشار یابد.

خبرنگار شبکه العالم در سویه  در پایان گفت: انشاالله که به زودی خانم هاشمی آزاد می‌شود و همه با هم جشن میگیریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا