ایران و جهان

عقب نشینی آمریکا/ نام ایران در محورهای نشست لهستان نیست


به گزارش خبرگزاری مهر، تارنمای وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با نشست لهستان اعلام کرده است که آمریکا و لهستان قرار است در ۱۳ و ۱۴ فوریه به صورت مشترک نشستی را تحت عنوان «آینده صلح و امنیت در خاورمیانه» با حضور وزرای خارجه کشورهای دعوت شده برگزار کند. 

با این حال آن چه در این بیانیه بیش از همه به چشم می‌خورد، عدم اشاره به نام ایران در نشستی است که پیش از این وزیرخارجه آمریکا هدف از ان را مقابله با ایران عنوان کرده  بود.

در این بیانیه گفته شده که موضوع نشست لهستان متمرکز بر چهار موضوع شامل بحرانهای منطقه‌ای و تاثیر آن بر غیرنظامیان، توسعه موشکی و اقدامات منع تکثیر تسلیحات، امنیت سایبری و تهدیدهای نوظهور در بخش انرژی و مقابله با افراط گرایی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه گفته شده که پس از پایان این نشست، جلسه مطبوعاتی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان بیانیه مشترک خود را قرائت خواهند کرد.

نشست لهستان در شرایطی قرار است برگزار شود که پیش از این مسکو از انصراف خود برای شرکت در این نشست خبر داده و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که در این نشست حضور نخواهد داشت.

با این حال به اعتقاد بسیاری عدم اشاره به نام ایران در بیانیه اخیر وزارت خارجه امریکا در مورد نشست لهستان نشان دهنده عقب نشینی واشنگتن در ارتباط با موضوع این نشست است که به گفته پمپئو قرار بود بر موضوع ایران متمرکز شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا