ایران و جهان

شکست لوایح بودجه در مجلس سنای آمریکا/ تعطیلی دولت ادامه می یابد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که تعطیلی بخشی از نهادها و آژانسهای دولت فدرال آمریکا وارد سی و چهارمین روز خود می شود، دو لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس سنا که با هدف پایان بخشیدن به این تعطیلی بی سابقه در تاریخ آمریکا تدوین شده بود، در کسب آرای لازم (دست کم ۶۰ رأی موافق) ناکام ماند.

یکی از این لوایح، لایحه پیشنهادی دولت ترامپ برای تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی (با مبلغی بالغ بر ۵.۷ میلیارد دلار) بود که با کسب تنها ۵۰ رأی موافق (در مقابل ۴۷ رأی مخالف) در گذر از مرحله تصویب شکست خورد.

مهم ترین دلیل شکست این لایحه، مخالفت شدید دموکراتها با مفاد این لایحه و عدم پذیرش شروط پیشنهادی ترامپ برای قانون داکا است. منتقدان ساخت دیوار مرزی مکزیک به طور مرتب اجرای این پروژه را غیر اخلاقی و برای رفع معضل مهاجرت غیرقانونی فاقد کارآیی می دانند.

دومین لایحه بودجه ای که روز پنج شنبه از کسب آرای موافق بازماند، از سوی دموکراتها ارائه شده و مقرر می کرد که آژانسهای دولت فدرال تا روز هشتم فوریه بازگشایی شده تا هم قانونگذاران و هم رئیس جمهور آمریکا زمان بیشتری برای بحث و گفتگو بر سر امنیت مرزی داشته باشند. اما این لایحه نیز همچون لایحه پیشنهادی ترامپ تنها توانست ۵۲ رأی موافق (در برابر ۴۴ رأی مخالف) کسب کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا