ایران و جهان

خامه‌یار: رسانه‌های صهیونیستی دستاوردهای انقلاب اسلامی را انعکاس نمی‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران طی همایش «چهل بهار» که به مناسبت نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر در شهر دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد، به تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف پرداخت.

آقای «عباس خامه‌یار» پنجشنبه (۱۱ بهمن) در این همایش گفت: «می‌خواهم شما را مطمئن کنم نسبت به این که جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و فشارها و تحریم‌های پی‌در پی همچنان بر اصول خود پایبند است و همچنان از مسائل امت‌های اسلامی و عربی و قضیه فلسطین حمایت می‌کند».

وی افزود: «مطمئن باشید که ایرانِ امروز، آن گونه که رسانه‌های وهابی و صهیونیستی نشان می‌دهند نیست؛ زیرا هدف این رسانه‌ها پنهان کردن پیشرفت علمی و ممانعت از معرفی چهره واقعی ایران است.

خامه‌یار با بیان اینکه این انقلاب در تمام ابعادش بی‌همتا است، گفت: «پس از ۴۰ سال این انقلاب دچار مشکلاتی نشد که انقلاب‌های دیگر گرفتارش می‌شوند و همچنان نشاط و سرزندگی خود را داراست و با قوت به راه خود ادامه می‌دهد».

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران خاطر نشان کرد: «آنچه این انقلاب را حفظ کرده مردم و حمایت مردمی است و این مسأله را در روزهای آینده که مردم در حمایت از انقلاب به خیابان‌ها می‌آیند می‌توان دید. انقلاب ایران امروز نیز همچنان تأثیر خودش را با رهبری امام خامنه‌ای دارد و این مطلب را می‌توان در ۲۲ بهمن ماه جاری دید».

خامه یار افزود: «یکی از دستاوردهای انقلاب، استقلال است. شعار این انقلاب، استقلال بود. اصلا این انقلاب سه هدف اصلی داشت: “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” و اگر کسی تصور کند که تحریم‌ها، تازه آغاز شده، اشتباه می‌کند».

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران سپس به تشریح دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در تمام ابعاد پرداخت.

پیشرفت‌های علمی انقلاب اسلامی

خامه‌یار با بیان اینکه ایران از لحاظ علمی نیز پیشرفت کرده‌ است، گفت: «اوضاع علمی و فرهنگی و دانشگاهی و فنی ما شگفت آور است. وجود ۲۶۴۰ مرکز دانشگاهی و پژوهشی فعال در همه زمینه های علمی و چندین برابر شدن تعداد دانشجویان نسبت به دوران قبل از انقلاب از جمله پیشرفت‌های علمی ایران در دوران بعد از انقلاب است».

وی افزود: «همچنین در زمینه‌های پرتاب ماهواره بدون سرنشین و با سرنشین، نانو، صنعت، کشاورزی، پزشکی نیز پیشرفت کرده‌ایم که همه این‌ها در شرایط تحریم و با شعار “ما می‌توانیم” امام خمینی (ره) انجام شد. پیشرفت‌های ایران در زمینه پزشکی بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و برای مثال می‌توان به افزایش تعداد پزشکان و دست یابی به دانش کشت سلول‌های بنیادی اشاره کرد. در زمینه نظامی و سیستم دفاعی هم ایران پیشرفت کرده است. هر کس که به ایران سفر کند از هر مکان و دین و مذهبی که باشد این دستاوردهای بزرگ را خواهد دید».

پیشرفت‌های فرهنگی و هنری

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با بیان اینکه موضوع دیگر پیشرفت در زمینه سینما و دیدگاه امام خمینی درباره هنر هفتم است، برگزاری ۳۶ جشنواره فیلم فجر حتی در طول سال‌های جنگ، وجود ده‌ها موسسه آموزشی و سینمایی، پرورش نسل جدیدی از کارگردان‌ها و نویسندگان، ساخت سریال‌های تاریخی و دینی، تولیده ده‌ها مجله و صد فیلم در سال، همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

خامه‌یار با اشاره به دستاوردهای معنوی و دینی ایران در این ۴۰ سال گفت: «پیشرفت در علوم و پژوهش‌های قرآنی، تقویت فرهنگ شهادت، اعتکاف بیش از ۱ میلیون نفر و انجام پژوهش‌های دینی را از جمله دستاوردها و پیشرفت‌های معنوی ایران دانست».

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا