ایران و جهان

اگر تحریم جدیدی اعمال شود در تعاملات با اروپا تجدیدنظر می‌کنیم


به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه، گفت: قابلیت های موشکی ایران بخشی از توان مشروع دفاعی و ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است که بر دکترین بازدارندگی استوار است.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تحکیم صلح و ثبات در منطقه بوده است و فروش انبوه سلاح های پیچیده و تهاجمی از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه را عامل برهم خوردن ثبات و توازن منطقه می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران قابلیت های دفاعی خود را بر مبنای ارزیابی واقعی از تهدیدهای موجود طراحی کرده و تا هر کجا که لازم بداند آن را تقویت خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و این نکته در جریان گفتگوهای مستمر سیاسی که بین ایران و فرانسه انجام می شود به اطلاع طرف فرانسوی رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تهدید به اعمال تحریم های جدید موشکی از سوی وزیر امور خارجه فرانسه را خلاف روح حاکم بر گفتگوهای سیاسی و همکاری های دو کشور دانست و تاکید کرد هر گونه تحریم جدید از سوی کشورهای اروپایی منجر به تجدیدنظر ایران در نحوه تعاملات خود با این کشورها خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا