ایران و جهان

۶۴ درصد از مساحت کرانه باختری تحت اشغال‌گری قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رامی الحمد الله» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود علیه غزه، رام‌الله، قدس و نابلس ادامه می‌دهد و مواضع آن در این خصوص هیچ تغییری نکرده است.

وی که با شبکه المیادین گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد بحران است و پس از خروج و لغو همه توافقات، انجام هر کاری را برای خود جایز می‌داند.

رامی الحمد الله خواستار حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین تا رهایی از اشغال‌گری شد و گفت: چرا قطعنامه‌های بین‌المللی که به فلسطین می‌رسد، اجرایی نمی‌شود.

الحمد الله خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای نجات راه‌حل دو دولتی شد و گفت: رام‌الله باید بر مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حاکمیت کامل داشته باشد و تنها در این صورت است که درگیری‌های فلسطین و اسرائیل  پایان می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۶۴ درصد از مساحت کرانه باختری به طور کامل تحت اشغال نظامیان اسرائیلی قرار دارد.

رامی الحمد الله گفت: از مقاومت مردم غزه خوشحالیم و هدف ما مقاومت مردمی صلح‌آمیز است و این سیاست فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد که «اسرائیل می‌خواهد در غزه دولتی کوچک و در کرانه باختری حکومت خودمختار وجود داشته باشد.»

وی در ادامه تاکید کرد که بدون راه‌حل سیاسی بحران فلسطین، راه‌حل اقتصادی و یا هر راه حل دیگری کارساز نخواهد بود.

الحمد الله ابراز امیدواری کرد که سال ۲۰۱۹ سال صلح و دوستی و سال استقلال فلسطین و پایان اشغال‌گری باشد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: حماس اکنون مقاومت مردمی صلح آمیز را پذیرفته، پس برای چه باید اختلاف داشته باشیم و چرا نباید درباره آشتی ملی سخن بگوییم و بعد از آن هم به سراغ انتخابات ریاستی و پارلمانی برویم؟

وی با بیان اینکه کوتاه‌ترین راه برای پایان دودستگی، ایجاد دولت آشتی ملی است، گفت که «ما می‌خواهیم دولت واحدی در کرانه باختری و غزه داشته باشیم.»

نخست‌وزیر تشکیلات خودگران فلسطین مدعی شد که «ما مسئول هر چیزی در غزه هستیم. ۱۷۱ هزار منزل مسکونی در غزه آسیب دیده‌اند و تاکنون موفق شده‌ایم ۱۰۲ هزار واحد مسکونی را بازسازی کنیم. این سوال را باید از حماس کرد که پول‌هایی که از فلسطینیان می‌گیرد را کجا خرج می‌کند؟»

وی تصریح کرد: غزه بخشی از وطن ماست و هیچ دولت فلسطینی بدون غزه وجود خارجی ندارد و کسانی که در غزه مسئول هستند، مسئول عملیات انفجاری هستند که در آن خودروی من هدف قرار گرفت. اسرائیل سعی دارد قدس را به طور کامل از محیط عربی، اسلامی و مسیحی خود جدا کند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش به مساله توقف حمایت‌های مالی آمریکا از فلسطین اشاره کرد و گفت: ترامپ کل کمک سالانه آمریکا به فلسطین را که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار بود، متوقف کرد. سازمان آنروا هم همه کمک‌های خود را متوقف کرد.

الحمد الله ادامه داد: ما نمی‌دانیم که چه چیزی از معامله قرن باقی مانده که اعلام شود؟ هیچ فلسطینی قبول نمی‌کند که در قبال مساله قدس یا مساله آوارگان امتیازی به طرف مقابل بدهد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به مساله اعلام انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین از سوی محمود عباس هم اشاره کرد و گفت: دادگاه قانون اساسی به انحلال مجلس قانونگذاری حکم داد و خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شد.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا