ایران و جهان

۱۵ نماینده‌ای که علیه «رفتار بد نماینده سراوان» موضع گرفتند


نام

حوزه

گرایش سیاسی

موضع‌گیری

۱

الیاس حضرتی

 تهران

 فراکسیون امید (اصلاح‌طلب)

 از آقای درازهی، نماینده سراوان خواستم تا فردا با هماهنگی مسئولان مربوطه، در محل گمرک حاضر شده و از کارمندان شریف گمرک عذرخواهی کند. وظیفه‌ نماینده‌ مجلس، خادمی ملت است، نه بیشتر.

۲

محمد دهقان

 چناران

فراکسیون ولایی (اصولگرا)

نماینده سراوان شأن مجلس را پایین آورد. انتظار داریم با توجه به اینکه همه مسئولان و مردم در برابر قانون یکسان هستند، هرکس خطایی انجام داده است با وی برخورد شود. ماجرای درازهی را به حساب کل مجلس نگذاریم؛ مجلس شعبه دولت شده است.

۳

علیرضا سلیمی

 محلات دلیجان

 فراکسیون ولایی (اصولگرا)

این اظهارات (حرف‌های درازهی) با مخالفت کاربران فضای مجازی و محافل رسانه‌ای مواجهه شده است.

۴

حمیدرضا حاجی بابایی

 همدان

 فراکسیون ولایی (اصولگرا)

مجلس نباید معطل موضوعات جزئی شود چرا که در شان مجلس نیست که در هر موضوعی و برای هر نماینده‌ای موضوعی پیش آمد خود را منتظر بررسی اقدام کنیم چرا که مجلس شورای اسلامی متعلق به بیش از ۸۰ میلیون ایرانی است که برای هر دقیقه و هر ثانیه آن هزینه‌های زیادی گردن نظام و مملکت دارد. لذا مجلس شورای اسلامی نباید خود را منتظر اقدامات مربوط به هر نماینده که در خارج از مجلس کارهایی را انجام داده است، کنیم و یا حتی جلسه غیرعلنی برگزار کنیم.

۵

احد آزادیخواه 

 ملایر

 فراکسیون ولایی (اصولگرا)

تصمیم هیأت رئیسه مجلس در خصوص بررسی رفتار نماینده سراوان در گمرک در نشست غیرعلنی غیرکارشناسی بود… نمایندگان خانه ملت باید بیاموزند که اگر نماینده‌ای در موضوعی توهین و ناسزایی را شنید او در پاسخ اشتباهی را تکرار نکند.

۶

محمدجواد جمالی نوبندگانی 

 فسا 

 فراکسیون ولایی (اصولگرا)

 ما الفاظ به کار برده شده را تایید نمی‌کنیم،  بنده تاکید می‌کنم که رفتار این نماینده را تایید نمی‌کنم، حتی اگر خود نماینده سراوان هم به شرایط قبل برگردد، رفتارش را قبول نمی‌کند، مردم انتظار دارند نماینده سعه صدر و تحمل بالاتری داشته باشد.

۷

نصرالله پژمانفر

 مشهد

 فراکسیون ولایی (اصولگرا)

رفتار ناشایست نماینده سراوان با کارمند وظیفه‌شناس گمرک سبب تضعیف جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شد، موضوع برخورد ناشایست نماینده سراوان را تا تعیین تکلیف نهایی، پیگیری می‌کنم.

۸

کاظم
جلالی

 تهران

فراکسیون مستقلین

رفتار همکار ما زشت بود و الفاظ بدی به کار برد اما کسی که این نماینده را به آن نحو تحقیر و از آنجا بیرون کرد هم کار اشتباهی انجام داد.

۹

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

 مشهد

 فراکسیون ولایی (اصولگرا)

روایت درازهی و کارمند گمرک متفاوت است و یک جایگاهی باید به این موضوع رسیدگی کند، نمایندگان وکیل و نماینده مردم هستند و اگر مردم نباشند مجلس وجود ندارد، مردم هر جا دست‌شان کوتاه بماند حرف‌شان را به نمایندگان می‌زنند تا دنبال شود اما اینکه برخی تلاش می‌کنند تا رابطه مردم و مجلس قطع شود، اصلا قابل پذیرش نیست.

۱۰

محمدقسیم عثمانی 

 بوکان

 فراکسیون امید (اصلاح‌طلب)

مقام معظم رهبری فرمودند مجلس در رأس امور است نه اینکه نماینده در رأس امور باشد…

فضای مجلس، دیروز (در جلسه غیرعلنی) فضای احساسی کامل به نفع آقای درازهی بود. حتی من هم که امروز اعتراضی کردم خیلی از نماینده‌ها دو دو کردند که چرا این حرف را می‌زنی؟ ولی من معتقدم حرف حق را باید زد.

۱۱

محمدعلی وکیلی

 تهران

فراکسیون امید (اصلاح‌طلب)

از این نماینده انتظار می‌رفت که در مقابل حرف‌های کارمند گمرک صبوری بیشتری می‌کرد و یا مواظب کلام خود می‌بود و این یک انتظار حداقلی است.

۱۲

جواد کاظم نسب‌الباجی

 اهواز

فراکسیون امید (اصلاح‌طلب)

نماینده سراوان مهم‌تر است یا سوختن کودکان زاهدانی در آتش؟ هیئت رئیسه مجلس و قوه مقننه باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند. جدای از اینکه موضوع نماینده همکارمان باید از ابعاد مختلف بررسی شود اما قطعا اگر هیئت‌رئیسه اولویت‌بندی می‌کرد این موضوع در اولویت اصلی مجلس قرار نمی‌گرفت.

۱۳

محمود صادقی

 تهران

 فراکسیون امید (اصلاحطلب)

افکار عمومی از رفتار نامناسب یک نماینده مجلس با یک کارمند شدیدا آزرده است و هیچ توجیهی را نمی‌پذیرد؛ هفته گذشته در کمیسیون آموزش نیز بعضی از نمایندگان رفتار به‌مراتب زننده‌تری با وزیر علوم داشتند که اگر صدای آنان منتشر شود شرمساری بیشتری برای مجلس ببار خواهد آورد.

۱۴

 سیدجواد حسینی کیا

 سنقر

فراکسیون ولایی (اصولگرا)

توهین نماینده سراوان کار غلط و اشتباهی بود و باعث شده تا توهین بشنود، هر دوی این توهین‌ها کار اشتباهی است و از آن اشتباه‌تر منتشر کردن فیلم این ماجرا است.

۱۵

 مسعود پزشکیان

 تبریز

فراکسیون امید (اصلاح‌طلب)

 اندازه تقصیر هر کدام از طرفین مشخص است، درازهی از روز اول و قبل از اینکه کار به اینجا برسد عذرخواهی کرده، هیچ کسی نمی‌تواند از این نوع صحبت کردن دفاع کند و بحثی در آن نیست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا