ایران و جهان

کتاب‌هایم در انبارها خاک می‌خورند؛ برنامه‌ای برای کتاب جدید ندارم


جلیل رسولی از اساتید برجسته خوشنویسی و نقاشیخط ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره علت عدم انتشار کتاب جدید از مجموعه آثارش اظهار کرد: سال‌هاست که کتاب جدیدی کار نکرده‌ام و کتاب‌های قبلی من نیز اکنون در بازار کتاب نایاب است. هرچند حجم عمده‌ای از تیراژ آن آثار در انبار خودم و دیگران موجود است.

وی افزود: چندی پیش یک موسسه‌ فرهنگی خصوصی تصمیم گرفت که کلیه کتاب‌ها را خریداری و توزیع کند، اما تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است. این در صورتی است که اکنون در بازار کتاب‌های مجموعه آثار و آلبوم‌های هنرمندان تازه‌کار هم به فراوانی وجود دارد.

رسولی ادامه داد: گردآوری و انتشار مجموعه آثار به شیوه‌ای که بار علمی برای هنرجویان هم داشته باشد، کار سختی است. من هم معمولا در تدوین کتاب هنری وسواس بسیاری دارم، اما متاسفانه پس از سختی بسیار کار که تولید می‌شود در زمینه پخش به مشکل برمی‌خورد.

این هنرمند مشهور ایران در سطح بین الملل همچنین با اشاره به این نکته که دیگر علاقه‌ و توانی برای تولید کتاب‌های جدیدتر ندارد، گفت: حداقل فعلا برنامه‌ای برای تولید و انتشار کتاب جدید ندارم. ضمن اینکه به لحاظ اقتصادی نیز این کار هیچ منفعتی ندارد. عموم هنرمندان پیشکسوتی که کتاب مجموعه آثارشان را منتشر می‌کنند، اهدافشان فرهنگی و آموزشی است و گرنه از نظر اقتصادی که هیچ منفعتی دربر ندارد.

جلیل رسولی متولد ۱۳۲۶ در همدان از هنرمندان پیشکسوت ایرانی است که در حوزه‌های خوشنویسی و نقاشیخط نامی مطرح در سطح جهان است و آثار او در حراجی‌های بین‌المللی معمولا طرفداران بسیاری دارد. آثار نقاشیخط جلیل رسولی در داخل و خارج از کشور به دفعات فراوان در قالب نمایشگاه برگزار و با تحسین منتقدان همراه شده است.

«جان جانان»، «نگاره‌ها»، «چهار فصل»، «باغ ملکوت» و… از جمله کتاب‌های منتشر شده جلیل رسولی است. کتابت نهج البلاغه، داستان فرود شاهنامه، اشعار عرفانی امام خمینی(ره) و نام نوشت فیلم سینمایی محمدرسول الله به کارگردانی مجید مجیدی نیز از جمله آثار مطرح خوشنویسی جلیل رسولی است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا