ایران و جهان

پیگیری علت فوت مادر باردار/قصور باشد برخورد می کنیم


عباس زارع نژاد، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به دنبال خبر فوت سیده منصوره حسینی شعار رئیس کتابخانه مرکزی همدان، وزیر بهداشت دستور پیگیری علت فوت را صادر کرد.

وی با اشاره به اعزام یک تیم از معاونت درمان وزارت بهداشت به همدان، افزود: منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم که در صورت قصور، برخورد لازم صورت بگیرد.

مشاور وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که هنوز جوابی از پزشکی قانونی دریافت نکرده ایم، ادامه داد: ما نمونه ها را به پزشکی قانونی داده ایم و تیم اعزامی به همدان نیز مشغول بررسی علت فوت هستند.

زارع نژاد با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در مرگ و میر نوزادان و مادران کوتاه نمی آید، تصریح کرد: قطعا اگر قصوری صورت گرفته باشد، به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش مهر، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در نامه ای به وزیر بهداشت، خواستار بررسی علت فوت سیده منصوره حسینی شعار رئیس کتابخانه مرکزی همدان، در هنگام زایمان در بیمارستان بوعلی، شده است.

در قسمتی از این نامه آمده است: «حقیر نه صلاحیت ورود در مسائل پزشکی را دارم و نه صلاحیت داوری در این موضوع، اما به عنوان یکی از آحاد جامعه احساس می کنم اگر به این نوع حوادث رسیدگی دقیق و جدی نشود هم جان عزیزان این سرزمین همچنان در خطر خواهد ماند و هم اعتماد مردم از عملکرد دستگاه های تخصصی سلب می شود.»


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا