ایران و جهان

پمپئو: امریکا از خاورمیانه خارج نمی‌شود


به گزارش خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی با شبکه العربیه، روابط آمریکا و عربستان را برای ثبات و امنیت منطقه اساسی خواند.

درباره موضوع جمال خاشقجی نیز گفت: خواهان آن هستیم که عاملان آن مورد بازخواست قرار گیرند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته که روابط با عربستان را نمی توان در موضوع خاشقجی خلاصه کرد. عربستان همیپمان اساسی آمریکا است و ما به شراکت با آن ادامه می دهیم.

وی افزود: آمریکا خاورمیانه را ترک نمی کند. ما به شرکای خود می گوییم که منطقه را ترک نخواهیم کرد. ما خواهان ائتلاف و قدرت عربی هستیم که بتواند با چالشها در منطقه مقابله کند. نابودی داعش در اولویت است و ما با همکاری با متحدان آنرا انجام خواهیم داد.

درباره ایران نیز مدعی شد: ملت ایران باید بداند که دخالت نظام آن در امور کشورهای دیگر قابل قبول نیست. ملت ایران باید بداند که ما خواهان زندگی کریمانه برای آن هستیم. ما خواهان آن هستیم که صدای ملت ایران را بشنویم. نشست لهستان به موضوعات مختلفی که در راس آن ایران قرار دارد، خواهد پرداخت.

درباره سوریه نیز گفت: اعلام عقب نشینی از سوریه با استراتژی ما در قبال ایران منافات ندارد. عقب نشینی نیروهای ما از سوریه به مفهوم دست برداشتن از مبارزه با تروریسم نیست.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: آمریکا انگیزه های ترکیه در حمایت از مرزها و ملتش را می داند. همه باید بدانند که کردهای سوری تروریست نیستند. آمریکا در راستای روند سیاسی در سوریه حرکت می کند که امکان بازگشت آوارگان به خانه هایشان وجود داشته باشد!


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا