ایران و جهان

وزارت بهداشت نقشه ملی توانبخشی کشور را تهیه کند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید منصور رایگانی در حاشیه بیست و دومین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران اظهارداشت: از وزارت بهداشت درخواست داریم تا اقدام جدی برای ایجاد نقشه ملی توانبخشی کشور انجام دهد چرا که کمبود نیروی متخصص نداریم آئین‌نامه و بخش‌نامه‌ها نیز شکایت می‌کند ولی وجود این نقشه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امکانات توانبخشی تا حدودی قابل قبول است، گفت: سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به تهیه این نقشه تاکید کرد و انجام آن در کشور ما باید مورد توجه باشد.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توان‌بخشی ادامه داد: تهیه این نقشه سبب می‌شود که همه اقدامات توانبخشی به صورت جامع و یکنواخت ارائه شود و وظایف نهادهای مسئول نیز به صورت واضح مشخص خواهد شد و اقدامات به صورت هم‌بُردار صورت می‌گیرد.

رایگانی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه توانبخشی باعث می‌شود که حلقه توانبخشی به عنوان یکی از حلقه‌های زنجیره سلامت در سیستم بهداشت کشور قرار گیرد که البته هدف از انجام این نقشه تجمیع فیزیکی امکانات نیست.

وی گفت: با استفاده از این نقشه دانشکده‌های توانبخشی به صورت واضح مشخص، میزان نیروها معلوم و توانبخشی اجتماعی افراد ناتوان در نظر گرفته می‌شود همچنین بودجه‌ها هدف‌دار خواهد شد و از هزینه‌های بیهوده کاسته می‌شود. وظایف سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به صورت مشخص معلوم خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا