ایران و جهان

وجود بیش از ۱۷۰ هزار بی خانمان در انگلیس


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایندیپندنت، بررسیهای جدید نشان می‌دهد بی خانمانی در انگلستان به بالاترین سطح خود رسیده و هزاران نفراز مردم انگلیس در اتومبیل یا چادر زندگی می کنند.

براساس یافته های جدید موسسه خیریه فعال در زمینه بحران، بیش از ۱۷۰ هزار نفر از افراد و خانواده های بریتانیا بی خانمان بوده و در معرض فروپاشی اند.

به علاوه شمار خانه به دوشان این کشور طی ۵ سال گذشته ۲ برابر شده است.

براساس بررسی های اخیر دانشگاه هریوت وت انگلیس، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر د رخیابان و در شرایط بسیار بد زندگی می کنند. به علاوه نزدیک به ۱۲ هزار نفر نیز در وسایل حمل و نقل عمومی، خودروها و چادر سکونت دارند.

آمارها نشان می دهد، بی خانمانی در بریتانیا سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۲، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس پیش بینی ها، ۱۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر در معرض شدید بی خانمانی و از دست دادن محل سکونت خود هستند. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۱۲ برابر ۱۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

همچنین ۳۸ هزار نفر از بی خانمان های انگلیس زیر ۲۵ سال سن داشته و ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از آن ها بیش از ۶۵ سال هستند. این آمارها پس از خبر اخیر منتشر شده مبنی بر مرگ ۶۰۰ بی خانمان در لندن و ولز در سال گذشته، رسانه ای شده است.

بر اساس این گزارش متوسط سن بی خانمان هایی که جان خود را از دست می دهند ۴۴سال بوده و اغلب آنان به دلیل خودکشی، مصرف الکل و سو مصرف مواد مخدر از دست می روند.

جان اسپارکز مدیر اجرایی مرکز بحران بریتانیا، در این باره می گوید: ایام کریسمس و سال جدید به شدت برای افراد بیخانمان دشوار خواهد بود.

وی ادامه می دهد: در حالی که بسیاری از افراد در حال جشن گرفتن و شادی هستند، شمار زیادی از مردم بی خانمان تلاش می کنند تا مکانی امن و گرم در خیابان پیدا کنند این در حالی است که بسیاری از مردم انگیس در حال تفریح های گران قیمت بوده اما برخی در کف خیابان زندگی می کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا