ایران و جهان

واکنش سایپا دیزل به یک خبر

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت خودروسازی سایپا دیزل در واکنش به انتشار گزارش «وعده پرطمطراق سایپا دیزل رنگ واقعیت نگرفت» با ارسال جوابیه‌ای به شرح ذیل به خبرگزاری فارس اعلام کرد: احتراماً پیرو مذاکره تلفنی و عطف به خبر منتشر شده روز شنبه مورخ ۹۷.۱۰.۰۸ با موضوع “وعده پر طمطراق سایپا دیزل رنگ واقعیت نگرفت+سند” در آن خبرگزاری، مطالب ذیل جهت استحضار و بهره‌برداری تقدیم می‌گردد:

پیرو مصاحبه  مجید مدنی عضو محترم هیأت مدیره و قائم مقام محترم مدیرعامل شرکت سایپا دیزل در خصوص “اختصاص شاسی به مشتریان طرح نوسازی”، به استحضار می‌رساند، تعداد ۶۱ نفر از مشتریان در فردای همان روز طی نامه‌ای به بانک توسعه تعاون استان البرز معرفی گردیدند که اسناد مربوط به این موضوع در شرکت سایپادیزل و بانک توسعه تعاون موجود و قابل استناد است.

همچنین به سایر مشتریان نیز طی روزهای آتی و در بازه‌های زمانی مختلف و گروهی، شاسی اختصاص داده خواهد شد و ایشان جهت انجام امور مربوط به تسهیلات خویش به بانک معرفی می‌گردند. این روند در خصوص سایر مشتریان که دارای دعوتنامه تکمیل وجه می‌باشند، ادامه خواهد داشت.

**

به گزارش فارس، تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل و نقل بین شهری که در طرح پیش فروش و نوسازی ناوگان فرسوده در سال ۹۵ شرکت کرده و با گذشت بیش از ۱۸ ماه تاخیر، هنوز موفق به تحویل گرفتن خودرو‌های ولوو از شرکت سایپا دیزل نشده‌اند هفته گذشته چند روز متوالی مقابل این خودروسازی تجمع کردند. 

همچنین این رانندگان اعلام کردند که به علت شرکت در طرح ساماندهی و تعویض خودروهای فرسوده مجبور به اسقاط خودرو قبلی خود بوده‌اند و نه تنها حدود ۲ سال است که به علت نداشتن خودرو بیکار شده‌اند بلکه خودروسازی سایپا دیزل هم هیچ پاسخ مشخصی به آنها نمی‌‌دهد.

براین اساس در همان روز که موضوع تجمع از سوی رانندگان مطرح شد، خبرنگار فارس از قائم مقام مدیرعامل سایپا دیزل دلایل این تاخیر را جویا شد که طی گفت‌وگویی مجید مدنی به فارس اعلام کرد که یکی از عوامل اثرگذار در تاخیرها  تامین نقدینگی و تسهیلات مربوطه بوده که اکنون این مشکلات حل شده  و شرایط برای تحویل تعدادی از خودروها فراهم آمده است.

وی همچنین اظهار داشت: پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، اروپایی‌ها تا حدودی در اجرای تعهداتشان عقب‌نشینی کرده‌اند، اما شرکت سایپا دیزل علیرغم این موضوع در حال مذاکره با طرف اروپایی است و این مراودات به صورت کامل قطع نشده و امیدواریم تا این شرکت اروپایی به تعهدات خود عمل کند. 

گفتنی است مدنی به خبرنگار فارس اعلام کرد که این شرکت خودروسازی فارغ از تجمعات روزهای اخیر و بر حسب وظیفه  برای پاسخگویی به مشتریان ، برنامه‌ریزی کرده و قرار است با دادن ۴۳۰ شماره شاسی بخشی دیگری از تعهدات خود را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این ۱۲۰۰ خودرو تحویل مشتریان شده است، گفت: از امروز دوم دی ماه ۹۷، تحویل شماره شاسی به ۶۱ نفر را آغاز کرده‌ایم و هر چند روز یکبار  تعداد دیگری شماره شاسی به مشتریان اعلام  و در مجموع ظرف هفته‌های آینده شماره شاسی به ۴۳۰ مشتری اعلام خواهد شد.

مدنی همچنین به فارس گفت: از آنجا که اروپایی‌ها بدعهدی کرده‌اند و ممکن است نتوانیم قطعات مورد نیاز را از کشور اروپایی تامین کنیم برای انجام بخش باقی‌مانده تعهداتمان با یک شرکت چینی وارد  مذاکره‌ شده‌ایم و تمام کارها انجام شده و در صورتی که مشکل نقل و انتقالات مالی حل شود قطعات این خودروها فورا به کشور وارد می‌شود. 

اما علیرغم این وعده برخی از رانندگان اعلام کردند که در آن روز به جز یک نفر شرکت سایپا دیزل هیچ شماره شاسی به رانندگان نداده است.

این در حالی است که پس از انتشار گزارشی در مورد عدم تحویل شماره شاسی‌ها به رانندگان، این شرکت اعلام کرده که در تاریخ ۳ دی ماه۹۷، ۶۱ شماره شاسی به مشتریان خود تحویل داده و این روند برای واگذاری شماره شاسی هم ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/ب


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا