ایران و جهان

هیات نظارت بر آتش‌‌بس وارد الحدیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیات نظارت سازمان ملل بر آتش‌بس در شهر الحدیده که عصر روز شنبه وارد عدن واقع در مرکز جنوب یمن شده بود، شامگاه یکشنبه وارد شهر الحدیده واقع در غرب یمن شده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با استقرار هیات نظارت سازمان ملل برای آتش‌بس در الحدیده چند روز پس از اختلاف آمریکا و انگلیس در این خصوص، موافقت کرد.

«پاتریک کامایرت» که ریاست رئیس هیات ناظران بین‌المللی را بر عهده دارد، قبل از سفر به الحدیده، از عدن به صنعاء رفت و با مسئولان ارشد انصارالله دیدار کرد.

توافق بین گروه‌های یمنی درباره آتش‌بس در شهر الحدیده، از بامداد سه شنبه هفته گذشته بر اساس بیانیه نماینده سازمان ملل در امور یمن، وارد مرحله اجرا شد؛ هر چند ائتلاف سعودی-اماراتی گاه و بیگاه با بمباران مناطق مسکونی الحدیده، این توافق را نقض می‌کنند.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به همراه «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در شهر «استکهلم» سوئد در ششم دسامبر جاری به مدت یک هفته برگزار شده بود.

دور نخست و دوم این مذاکرات سال ۲۰۱۵ درسوئیس و دور سوم آن سال ۲۰۱۶  به مدت سه ماه در کویت برگزار شد که آن هم با کارشکنی کشورهای عضو ائتلاف از جمله عربستان و امارات بی‌نتیجه ماند.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک «الحدیده» واقع در غرب یمن کلید زد. اکنون ۶ ماه از آغاز این عملیات می‌گذرد، اما ائتلاف متجاوز هنوز نتوانسته اهداف اعلامی خود را محقق کند.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا