ایران و جهان

هدف حمله اسرائیل طولانی کردن بحران سوریه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و نیز رئیس دوره ای شورای امنیت به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه واکنش نشان داد.

در این نامه ها آمده است: این حملات ناجوانمردانه در راستای تلاش های متوالی اسرائیل برای طولانی کردن بحران سوریه و جنگ تروریستی که سوریه در معرض آن قرار دارد و نیز بالابردن روحیه تروریستهای باقیمانده مزدور این رژیم است. همچنین این تلاشی از سوی اسرائیل برای فرار از مشکلات فزاینده داخلی اش است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: اگر حمایت سیاسی، نظامی و رسانه ای آمریکا نبود، اسرائیل به تجاوزات خطرناک خود ادامه نمی داد. کشورهای معروف در شورای امنیت نوعی مصونیت از هرگونه بازخواستی برای این رژیم ایجاد کرده اند و این سبب ادامه تروریسم دولتی و تهدید صلح و امنیت منطقه و جهان از سوی این رژیم شده است. سوریه مجددا از شورای امنیت خواست که به مسئولیت خود در حفظ صلح  و امنیت بین المللی عمل کند و اقدامات فوری و کوبنده برای ممانعت از تکرار این تجاوزات اسرائیل به عمل آورد و اسرائیل را وادار به احترام به قطعنامه ها کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا