ایران و جهان

نیروهای مسلح پشت آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خاک می مالند


به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی که شامگاه امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به سقوط هواپیمایی باربری ۷۰۷ نیروی هوای و ادای احترام به روح بزرگ این شهدا، اظهار داشت: این عزیزان یادگاران دفاع مقدس و از مدافعان حرم بودند و اگر امروز سردار سلیمانی بیش از ما از این حادثه ناراحت نباشند حداقل به اندازه ما ناراحت هستند. از خداوند شادی روح این شهدا را طلب می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند سال پیش با عشق در خصوص زندگی شهید فلاحی مقاله ای را نوشته بودم، گفت: از نوشته های من در باره شهید فلاحی، جزوه مدیریت جهادی با توجه به زندگی این شهید استخراج شد و من معتقد هستم زندگی شهید بابائی و شهید ستاری بطور واقعی می‌تواند الگویی برای مدیریت جهادی باشد. البته خوشبختانه بخشی از زندگی آنها و رفتارشان مکتوب شده و با وجود حضور بخشی از همرزمان آنها در میان ما می‌توان خصوصیات مدیریت آنها را استخراج و در اختیار جوانان قرار داد.

سرلشکر موسوی با اشاره به دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس و رشادت جوانان الگوهای ویژه ای را به ما است. این جوانان با پیروی از اسلام و با پیروی از امام خمینی ره توانستند نمونه های ویژه‌ای را در مدیریت به نمایش بگذارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع مدیریت جهادی و نقش ان در موفقیت های نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: برخی از ما می‌پرسند چگونه می‌شود نیروهای مسلح زیردریایی، ناوشکن و جنگنده های بسیار پیشرفته بسازند که از فناوری های بسیار مدرن برخوردارند؟ این عزیزان می‌پرسند چگونه در نیروهای مسلح میتوان این پیشرفت‌ها را داشت اما در برخی حوزه‌ها نتوانسته‌ایم به این پیشرفت ها دست بیابیم؟

فرمانده کل ارتش ادامه داد: البته من به آنها می گویم در همه حوزه‌ها به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیاری به دست آمده است اما پیشرفت ها در نیروهای مسلح بیشتر دیده می شود. این پیشرفت ها به این دلیل است که، نیروهای مسلح برای خنثی کردن توطئه های دشمنان انقلاب با تمام توان کار می کنند و انگیزه های بسیاری برای ناکام کردن دشمن دارند، اما شاید این روحیه در دیگر حوزه ها نباشد .

وی افزود: نیروهای مسلح وقتی با دشمن مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی روبرو هستند تلاش می کنند تا پشت دشمن را به خاک بمالند و روحیه و حال آنها شب عملیاتی است به همین دلیل همواره آماده هستند و می دانند که هر لحظه امکان حمله دشمن وجود دارد.

امیر موسوی تصریح کرد: نیروهای مسلح نمی توانند تحمل کنند که روی تجهیزات که استفاده می کنند نام کشور بیگانه باشد به همین دلیل با تمام وجود تلاش می کنند که به خودکفایی برسند و سطح بالایی از احساس مسئولیت در وجود خود و در انجام مسئولیت ها دارند این احساس انگیزه را به اوج می رساند تا هر کاری حتی غیر ممکن را برای ملت و کشور ممکن کنند.

امیر موسوی تاکید کرد: نیروهای مسلح برای سود جویی استخدام نمی شوند و فلسفه جذب نیروی در نیروهای مسلح سود و منفعت نیست. نفع نیروهای مسلح به شکلی است که نتیجه آن این پیشرفت های دفاعی است، همچنین نیرو های مسلح از ابتدا با کار گروهی و تیمی آشنا و عمل می کنند بنابرین نتیجه بهتری می گیرند و با تمام وجود گوش به فرمان فرمانده هستند و شما می بینید که نیروهای مسلح تمام بیانات مقام معظم رهبری را به عنوان فرمان و دستور تلقی می کنند به همین دلیل هر زمان دستوری از مقام معظم رهبری صادر می شود نیروهای مسلح به آن سمت حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن و جهادی عمل کردن از الزامات مدیریت جهادی و انقلابی است، تصریح کرد: نیروهای مسلح بر وعده های الهی اعتماد دارند. نیروهای انقلابی کار بلد ، پور تلاش و معتقد به وعده الهی است، ملت ایران با توجه به سرمایه های این کشور می توانند به هرچه می خواهند دست می یابند ، همانگونه که در دفاع مقدس دنیا دست در دست هم دادند تا انقلاب ما را شکست دهند اما نتوانستند به اهداف خود برسند و یا با توطئه می خواستند محور مقاومت را شکست دهند اما شکست خوردند . امروز نیز در جنگ اقتصادی دست در دست هم داده اند و تلاش دارند ما را به زانو درآوردند اما این بار نیز شکست می خورند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا