ایران و جهان

نگرانی رؤسای دانشگاه از عدم تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: بودجه دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۷ رشد خوبی داشت که ما هم در عملکرد دانشگاه فعالیت‌های خود را ارائه دادیم اما در مورد بودجه سال ۹۸ نیز باید بگویم اگر ۱۰۰ درصد بودجه پیشنهادی با توجه به نرخ ارز محقق شود می‌توان گفت در شرایط عادی وضعیت خوبی خواهیم داشت.

احمدی افزود: فعالیت دانشگاه‌ نیاز به بودجه کافی بر اساس تورم  دارد چرا که باید شرایط تغییر ارزی در بودجه لحاظ شود به طوریکه دانشگاه هزینه ارزی زیادی دارد که این موضوع ما را نگران خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: سرپا نگه داشتن آزمایشگاه‌ها و تجهیزات دانشگاه نیازمند بودجه کافی با در نظر گرفتن میزان رشد تورم است از طرفی با توجه به اینکه اعلام می‌شود حقوق‌ها و حق‌الزحمه‌ها سال آینده با رشد ۲۰ درصدی همراه خواهد بود امیدواریم ۱۰۰ درصد بودجه پیشنهادی به دانشگاه تعلق گیرد.

احمدی تصریح کرد: دانشگاه فعالیت‌های پژوهشی و کارهای آکادمیک زیادی دارد که اگر مدیریت بخواهد بر روی آنها حساب کند بودجه تعلق گرفته عدد کوچکی است که به راحتی این فعالیت‌ها  بودجه را می‌بلعد که به عقیده من باید با در نظر گرفتن شرایط حاد تورمی بودجه را تخصیص دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها موتور پیشرفت کشور از نظر علم و فناوری هستند که نیازمند توجه مضاعف هستند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا