اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی کلانشهر اهوازعنوان کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار خوز۲۴ زینب جاسمی زرگانی در دومین جلسه کمیته بانوان شورای اسلامی کلانشهر اهواز با طرح این پرسش که چرا مسائل بانوان در ایران جدی گرفته نمی شود، اظهار کرد: بی توجهی متفکران به مسائل و مشکلات بانوان موضوعی بغرنج است.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی مختص زنان و امور خانواده، افزود: مسئله پذیرفتن آسیب های اجتماعی را باید مد نظر قرار دهیم و نسبت به همدیگر بی تفاوت نباشیم.
مسئول کمیته بانوان شورای اسلامی کلانشهر اهواز تصریح کرد: مسئولیت پذیری اجتماعی باید در ذهن و روح افراد نهادینه شود و اگر آسیب های اجتماعی به حال خود رها شوند به جرم و جنایت تبدیل می شوند
جاسمی زرگانی گفت: بی مسئولیتی از لحاظ سیاسی کشور را به دامان بیگانگان سوق می دهد و لطمات جبران ناپذیری به اعتقادات دینی ما وارد می کند.

وی ادامه داد: مسئولان در برخورد با آسیب های اجتماعی یا آن را سرکوب می کنند، یا انکار می کنند و یا با دید علمی و کارشناسی با آن برخورد می کنند.

مسئول کمیته امور بانوان شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: اهواز شهری پر از مجهولات، کمبودها، نیازها و در عین حال شهری پر از ظرفیت های متنوع است.

جاسمی زرگانی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی روز به روز در جامعه بیشتر می شود و امنیت روانی زنان را تهدید می کند.

وی گفت: نباید شرایطی به وجود بیاید که مناطق جرم خیز در اهواز درست شود و اکنون زنانی در شهر وجود دارد که مستعد آسیب های اجتماعی هستند.
مسئول کمیته امور بانوان شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به مسئله پارک بانوان گفت: پارک بانوان چند سال است که به حال خود رها شده است.

در ادامه جلسه عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز عنوان کرد: روابط اجتماعی حلقه گمشده تربیت نسل جوان است

سیدناصرموسوی نژادگفت : تربیت وظیفه بسیار مهمی و حلقه مفقوده آن ارتباطات و روابط عمومی است.

موسوی نژاد اظهار کرد: وظایف زنان در عصر غیبت تربیت نسل برای امام زمان و دفاع از هویت ملی و مذهبی و انتقال ارزش ها به نسل جوان است.

وی با بیان این که قداست نهاد خانواده باید حفظ شود، افزود: تربیت سه مرحله دارد که مرحله نخست آن خانواده، مرحله دوم مدرسه و مرحله سوم جامعه است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان این که بانوان نگین خانواده هستند، گفت: تربیت وظیفه بسیار مهمی و حلقه مفقوده آن ارتباطات و روابط عمومی است.

موسوی نژاد بیان کرد: مسئولان باید با مردم ارتباط برقرار کنند و در صورت عدم انجام این کار نباید انتظار تغییر داشته باشید.
وی خطاب به اعضای کمیته بانوان شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: باید با امور بانوان استان و کشور ارتباط داشته باشید.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: مطالعه و شناخت امکانات و تسهیلات مختلف برای زنان ضروری است و برای کسب امکانات مطالعه، بررسی و برنامه ریزی باید داشته باشید.
وی با اشاره به ضرورت وجود برنامه به عنوان پیش شرط موثر توسعه مشارکت زنان، یادآور شد: در توسعه مشارکت زنان باید برنامه موثر داشت.

گفتنی است دومین نشست کمیته بانوان شورای شهر اهواز باحضور جمعی از مشاورین بانوان و جمعی از فعالان اجتماعی در محیط فرح بخش باغ معین در فضایی صمیمانه برگزار گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا