ایران و جهان

مردم باید نسبت به طراحی دشمن برای فتنه ۹۸ هوشیار باشند


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد: هفته گذشته، ضایعه اسفناکی بر دنیای شیعه وارد شد و آن رحلت عالم مجاهد، مرحوم آیت‌الله شاهرودی بود. 

وی افزود: وی عالم بزرگواری که در جهت فقه ساختاری و تخصصی از نبوغ ارزشمندی برخوردار بود که حوزه‌های علمیه از این سفره گسترده علمی او استفاده می‌کردند و در عرصه سنگربانی انقلاب، از سنگربانان ارزشمندی بود که سه برادر شهیدش در دفاع از سنگر انقلاب جان دادند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از دست دادن چنین نیروی ارزشمندی برای انقلاب و چنین عالم بزرگواری در عرصه علم و فقاهت یک ضایعه اسفناک بود. 

علم الهدی در ادامه بیان کرد: یکشنبه هفته آینده سالروز حماسه مردمی و ولایت گرایی نهم دی‌ماه در سال ۸۸ است که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند «حماسه نهم دی، باطل‌السحر فتنه بود».

وی تصریح کرد: هر  سحر و جادوگری که دشمنان دین در نظام و انقلاب ایجاد کنند، وابستگی و عشق این مردم به دین و نظام، باطل کننده آن است. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال از آن سپری شد اما مسئله مهم، شناخت فتنه ۹۸ است. رهبری در برخی فرمایشات اخیرشان فرمودند استکبار جهانی و دشمن در سال ۹۷ زمینه‌سازی‌ها و زمینه‌چینی‌هایی برای فتنه سال ۹۸ می‌کند. 

علم الهدی تاکید کرد: دشمن می‌خواهد در سال ۹۸ فتنه‌ای از نوع فتنه ۸۸ ایجاد کند که در آن  فتنه‌گران، رهبری و ولایت به‌عنوان ستون خیمه  نظام را هدف قرار دهند.

وی گفت: بهانه فتنه گران سال ۸۸ انتخابات بود در حالی‌ که نه مجری آن و نه ناظر آن رهبری بود و انتخابات به دست دولت آن زمان اجرا شد و اگر اشکالی در انتخابات داشتند، باید به دولت حمله می‌کردند اما آنان به رهبری حمله کردند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: نقشه دشمن این است که مشکلات معیشتی، اقتصادی، ناتوانی مردم و استیصال قشر آسیب‌پذیر در زندگی این‌ها را وسیله کند که هیچ‌کدام مربوط به رهبری نیست و این نارسایی‌ها مربوط به سوءتدبیر کسانی است که در مجلس و دولت هستند. 

علم الهدی تاکید کرد: از حالا این مشکلات را به‌حساب رهبری گذاشتند و می‌خواهند در سال ۹۸ همین را وسیله ای برای حمله به رهبری و ولایت کنند. 

وی گفت: دشمن در فتنه، خواص بی‌بصیرتی که در جهت منفعت‌طلبی، قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی حرکت می‌کردند را استخدام کرد. آنان دشمن را می‌شناختند و از توطئه دشمن خبر داشتند اما برای این‌که به قدرت و مقام برسند، مستخدم آمریکا شدند. 

علم الهدی تصریح کرد: امروز نیز جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلب در صدد این هستند که با آمریکا و اروپا بسازند تا قدرتشان تداوم داشته باشد، از کجا معلوم آنان در سال ۹۸ در استخدام دشمن درنیایند؟ 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ۵ دی سال گذشته عده‌ای از مردم برای بیان برخی مشکلات در میدان شهدا مشهد جمع شدند، یک‌مرتبه جریان لائیک آمد کار را به دست گرفت. من در نمازجمعه فریاد زدم دنبال هر صدایی نروید، متأسفانه عده قلیلی رفتند و دشمن نیز همین را نشان داد. 

وی بیان کرد: سال ۹۸ نیز می خواهند به اسم مشکلات معیشتی یک عده لائیک را به خیابان بریزند و از آنها برای اردوکشی علیه انقلاب استفاده کنند. 

علم الهدی گفت: متأسفانه یک عده ناآگاه در مجلس نیز CFT را تصویب کردند تا فشار اقتصادی بر کشور کامل شود و باید بدانیم این توطئه آمریکاست که تلاش می کند ما را در حصر اقتصادی قرار دهد. 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در این شرایط یک عده عناصر سودجو که با مقداری افزایش قیمت دلار، اجناس خود را گران کرده‌اند و پایین نمی‌آورند، چه بر سر مردم می‌آورند و با این کار می‌خواهند رهبری در فشار قرار بگیرد، خواص بی‌بصیرت نیز این فشار را افزایش می‌دهند. 

امام جمعه مشهد اظهار کرد: بصیرت این نیست که بفهمیم سال ۸۸ چه شد، بصیرت این است که بدانیم سال ۹۸ چه می‌خواهد بشود و به یاری خداوند مردم با همان قدرت و شهامت و پایمردی مقابل دشمن خواهند ایستاد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا