اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مدیرکل راه آهن جنوب: گروه های مختلف فولادی خوزستان عمده مراکز حمل بار ریلی هستند

  

عبدالکریم درویش زاده شنبه ۸دیماه در نشست شناسایی گلوگاه‌ های حمل و نقل ریلی محمولات فولادی خوزستان  بیان کرد:در بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست های کلی نظام به ایجاد مزیت رقابتی برای راه آهن و اتصال آن به مراکز عمده بار در جهت توسعه کریدورهای ترانزیتی اشاره شده است.
وی گفت:حمل بار از طریق شبکه ریلی به عنوان یک صنعت قلمداد می شود که لازم است توجه بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه خوزستان از جمله استان هایی است که به واسطه گروه های مختلف فولادی و صنعتی می تواند در توسعه این صنعت نقش مهمی داشته باشد، افزود: شرکت فولاد خوزستان به این ظرفیت بسیار با ارزش که صرفه جویی و بهره وری اقتصادی را در پی دارد توجه خاصی دارد و این نشست نیز به منظور تسهیل در ارایه خدمات ریلی به این شرکت انجام شده است.
وی صرفه جویی در مصرف سوخت را از مهمترین مزیت شبکه ریلی دانست و گفت: در همین راستا گروه های فولاد شادگان و روهینا در دزفول نیز در آینده ای نزدیک برای دستیابی به حمل محصولات و تامین مواد اولیه به شبکه ریلی متصل می شوند.

درویش زاده اتصال ریلی مسجدسلیمان به اهواز را از برنامه ریزی راه آهن اعلام کرد و ادامه داد: این طرح با هدف دسترسی پتروشیمی در حال ساخت در این شهرستان و حمل و نقل مسافر از طریق خطوط ریلی مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه پروژه ریل باس اهواز را عاملی موثر برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در خوزستان با تکیه بر صنعت گردشگری دانست تا شهروندان با شرایطی بهتری به حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند.
وی افزود: در خصوص ارتقای ایستگاه های راه آهن مطالعات خوبی صورت گرفته تا با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی اهواز از ایستگاه هایی پیشرفته و به روز از نظر اسکان و جایگاه های تجاری برخوردار باشد.
درویش زاده گفت: به همین منظور شهرداری اهواز ساخت ۱۳ ایستگاه جدید در این کلانشهر را متقبل شده تا به صورت شاتل مسافران جابجا شوند و علاوه بر این اگر تعداد ریل باس ها با ظرفیت هر کدام ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کنند برای نخستین بار است که در ایران حمل و نقل درون شهری توسط راه آهن انجام می شود.
بر اساس این گزارش ایستگاه مرکزی راه ‌آهن در اهواز به یک ایستگاه TOD (توسعه حمل و نقل محور) تبدیل خواهد شد تا در آن مجموعه های اقامتی، تفریحی و تجاری ایجاد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا