ایران و جهان

قیمت بنزین سال آینده تغییر نمی‌کند/قیمت متعادل نفت۵۴دلاری دربودجه


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه، با اشاره به وضعیت نفت در لایحه بودجه ۹۸، گفت: دولت به دنبال کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه است به همین دلیل درآمد مالیاتی در سال آینده افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اگرچه در میان کشورهای عضو اوپک بودجه ایران کمترین وابستگی را به نفت داشته متو در مقایسه با کشورهای همسایه وضعیت خوبی دارد اما سیاست کلان کشور کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی است.

زنگنه با تاکید بر اینکه شرایط فعلی فرصتی است که ما از آن به درستی استفاده خواهیم کرد، بیان کرد: در بخش هزینه‌های بودجه باید تحولاتی ایجاد شود و براساس صحبت های رییس جمهور باید با اصلاح ساختار به دنبال کاهش هزینه ها باشیم.

وی اظهار کرد: باید با همت و اراده قوی کشور را از شرایط خطیر کنونی خارج کنیم تا دشمنان به اهداف شوم خود نرسند.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که با اصلاحات انجام گرفته در لایحه بودجه وابستگی به نفت کاهش پیدا کرد، توضیح داد: این بخش تغییر چندانی نداشت اما هزینه ها تا حدودی کاهش پیدا کرد.

زنگنه با بیان اینکه قیمت فروش هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال آینده ۵۴ دلار پیش بینی شده است،  گفت: در برخی موارد قیمت برآورد شده در بودجه سالانه تغییر می کند به طور مثال در سال جاری هر بشکه نفت بیش از ۷۰ دلار به فروش می رسد در حالی که در بودجه ۵۵ دلار پیش بینی شده بود اما ۵۴ دلار برآورد شده برای سال آینده متعادل است.

عضو کابینه دوازدهم  همچنین عنوان کرد: در لایحه بودجه سال آینده قیمت حامل های انرژی تغییری نکرده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا