ایران و جهان

عده‌ای به شهدای کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند؛ خجالت بکشید!


به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس که صبح امروز برگزار شد، ضمن اشاره به اتفاقات دوران دفاع مقدس اظهارداشت: امروز باید چرایی ماندگاری حماسه دفاع مقدس را فهمید، هر بار که سعی در خاموش کردن آن کردند، بیشتر شعله ور شده است.

وی گفت: انقلاب حقیقت بسیار بزرگی است که قابل دفن نیست، هر بار در مناسبات مختلف تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضربه بزنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی تخریب‌ها علیه دفاع مقدس تصریح کرد: برخی به ما می‌گویند از جنگ صحبت نکنید، می گویند در اصل چرا جنگ کردید؟ در مورد این موضوعات باید ابتدا معلوم کرد که برای روشنگری می‌گویند یا تخریب، در ایام مختلف سال چون نسل‌ها تغییر می‌کنند، دشمنان سعی می‌کنند شبهه ایجاد کنند. از همین موضوع باید فهمید که جنگ و دفاع مقدس بسیار مهم است. مردم هم بسیار به دفاع مقدس اهمیت می‌دهند.

رضایی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: اگر امروز با کمک دوستان خود بر داعش پیروز می‌شویم به خاطر تجربه جنگ تحمیلی است. ما امروز نه تنها در جنگ پیروز شدیم بلکه خود متحدان را نیز به جان هم انداختیم.

وی افزود: شاهدیم که پس از جنگ تحمیلی صدام به کویت حمله کرد که شرح آن در خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی وجود دارد. طبق روایتی برخی علت حمله صدام به کویت مربوط به بدهی صدام به این کشور می‌دانند. حال در اصل عامل دیگری باعث حمله عراق به کویت شد و آن این بود که صدام از جنگ با ایران هیچ سودی بدست نیاورد و در پی جبران آن بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: از طرفی در قطعنامه ۵۹۸ هم چیزی کسب نکرده بود، بندهای قطعنامه اکثرا به نفع ایران بود. صدام دید با آن همه تلاش حتی آمریکا هم چیزی به او نمی‌دهد و به همین علت در تلافی آن به کویت حمله کرد.

رضایی ضمن اشاره به شرایط کنونی کشور با زمان دفاع مقدس گفت: سیاست امروز ترامپ شبیه حرکت صدام پس از پذیرش قطعنامه است، آن زمان همین کسانی که برجام را امضا کردند، قطعنامه را تایید کردند. صدام باز حمله کرد و تا ۳۰ کیلومتری کرمانشاه آمد. حال اگر در همان برهه زمانی پیروز می‌شد، قطعنامه را قبول نمی‌کرد.

وی ادامه داد: امروز عده ای به شهدای ما در کربلای ۴ و ۵ ایراد می‌گیرند، خجالت بکشید! امروز این همه به مردم فشار وارد شده است ولی عده‌ای هنوز به دنبال توافق با غرب هستند. امروز ترامپ می‌گوید باید دوباره برجام را بنویسید، اگر صدام هم بعد از قطعنامه پیروز می‌شد، درخواست قطعنامه جدید می‌کرد. صدام از متحدانش خشمگین بود و به این دلیل به کویت حمله کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر جنگ بلا تکلیف می‌ماند، صدام به کویت حمله نمی‌کرد و آمریکا هم به عراق سرازیر نمی‌شد و ما هنوز شاهد موجودی به نام صدام در عراق بودیم. کربلای ۴ و ۵ سرنوشت جنگ را تغییر داد. رزمندگان ما، جنگ را از کشور خودمان به سمت ائتلاف صدام و آمریکا فرستادیم.

رضایی گفت: این اتفاق با پیروزی‌ها میسر شد، آن روز حتی تمام بودجه کشور را به ما نمی‌دادند. به ما گفتند اگر با همین بودجه ناقص می‌توانید بجنگید و اگر نه به امام بگویید، توان جنگ نیست، در اواخر جنگ امکان غافلگیری بسیار کم شده بود. دشمن در درون ما هم نفوذ داشت.

وی ادامه داد: هنر فرماندهان این بود که در شرایط لو رفتگی در جنگ پیروزی کسب می‌کردند. همه به صدام اطلاعات می‌دادند و همه عملیات‌های ما با ضریبی از لو رفتگی انجام می‌شد. در والفجر ۸ هم مجبور شدیم در محلی دیگر عملیات فریب انجام دهیم تا دشمن گول بخورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دستاورد جنگ تنها آزادی سرزمین ما نبود، ما همه آنها را با خودشان درگیر کردیم وگرنه هنوز هم درگیری‌ها ادامه داشت. این مکر الهی بود، ما برای شهادت رفته بودیم. امروز عده‌ای به خانواده شهدا و فرماندهان با هدف مقابله با روحیه شهادت طلبی مردم حمله می‌کنند. اما کور خوانده اند. ما تمام قطرات خون خود را به امام حسین و حضرت ابولفضل (ع) نثار خواهیم کرد.

ادامه دارد…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا