ایران و جهان

شاخص مالی از نماگرهای بورس جلو زد/ عملکرد کم نوسان در نخستین هفته زمستان

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی ( TEDPIX) در بورس تهران طی ۵ روز معاملاتی هفته اخیر با رشد ۲ درصدی نسبت به هفته قبل در محدوده ۱۵۸ هزار و ۴۴۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس تهران در هفته اخیر تنها دو هزار و ۳۶۱ واحد افزایش یافت در حالی که در هفته منتهی به پایان آذر ماه امسال رشد ۱۵۶ هزارو ۸۳ واحدی را بر جای گذاشته بود.

به این ترتیب شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با بر جای گذاشتن بازدهی ۶۵ درصدی از ابتدای امسال تا دوره منتهی به پایان ۵ دی ماه جاری ، توانسته افزایشی ۶۲ هزارو ۱۵۴ واحدی را برجای گذارد.

شاخص کل هم وزن نیز طی هفته ای که گذشت با افزایش دو درصدی نسبت به هفته قبل از آن به محدوده ۲۷ هزار و ۲۵۵ واحد رسید.

این نماگر از ابتدای امسال تا کنون با افزایش ۹ هزار و ۹۸۳ واحدی توانسته بازدهی ۵۸ درصدی را بر جای بگذارد.

شاخص قیمت هم وزن نیز در بورس تهران تغییر چندانی نداشت و با رشد دو درصدی نسبت به هفته پایانی آذر ماه امسال ، در محدوده ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد بسته شد.

شاخص قیمت از ابتدای امسال تا کنون با بازدهی ۴۹ درصدی توانسته رشد ۶ هزارو ۳۴۰ واحدی را تجربه کند.

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی نیز در هفته اخیر با رشد دو درصدی نسبت به هفته قبل ، خود را به ۷ هزارو ۷۵۶ واحد برساند تا به این ترتیب بازدهی این نماگر از ابتدای امسال تا به امروز با افزایش ۳ هزار و ۴۶۴ واحدی از ۸۱ درصد فراتر برود.

میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال بورسی نیز در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و با تفاضل یک درصدی بازدهی نسبت به هفته قبل ، در محدوده ۶ هزارو ۸۲۳ واحد به کار خود پایان داد.

در بازار هفته قبل شاخص بازار اول و بازار دوم نیز به ترتیب با تغییر دو و یک درصدی نسبت به هفته پایانی آذر ماه توانستند، در محدوده ۱۱۶ هزارو ۵۴۴ واحدی و ۳۱۶ هزارو ۵۲۲ واحدی به کار خود پایان بدهند.

تنها نماگر بورسی که توانست از بازدهی بیشتری در هفته اخیر برخوردار شود شاخص مالی بود که با رشد ۱۰ درصدی طی ۵ روز معاملاتی هفته ای که گذشت خود را به محدوده ۱۸۹ هزار و ۵۴۳ واحدی برساند.

بازدهی این نماگر از ابتدای امسال تا کنون به ۵۹ درصد بالغ شده است.

و در نهایت شاخص صنعت تنها با بازدهی یک درصدی در هفته ای که گذشت توانست شاهد رشد ۹۴۱ واحدی به رقم ۱۴۲ هزار و ۱۴۷ واحد دست یابد.این شاخص از ابتدای امسال تا به امروز توانسته با افزایش ۵۶ هزارو ۶۵ واحدی به بازدهی ۶۵ درصدی دست یابد.

شاخص قیمت نیز با افزایش دو درصدی نسبت به هفته قبل ، طی هفته اخیر افزایش ۶۸۶ واحدی را نظاره گر بود تا به این ترتیب در محدوده ۴۶ هزارو ۵۹ واحدی به کار خود پایان داد. بازدهی نماگر قیمت در سال جاری تا کنون به ۵۱ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ب


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا