ایران و جهان

دولت آمریکا از ساعاتی دیگر تعطیل می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی عدم موفقیت نماینده‌های کنگره آمریکا در رسیدن به توافقی برای اجابت درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور جهت تأمین بودجه احداث دیوار حائل در مرز مکزیک بخش‌هایی از دولت فدرال از ساعاتی دیگر تعطیل خواهد شد.

رسانه‌های آمریکا از جمله «سی‌بی‌اس» و پایگاه «هیل» نوشته‌اند جلسه جمعه شب قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا بدون نتیجه پایان یافته و مجلس سنا هم ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی (مصادف با ساعت ۰۴:۳۰ بامداد به وقت تهران) به کارش پایان داده است.

خبرگزاری رویترز نوشته جلسه بعدی مجلس سنای آمریکا ظهر شنبه (ساعت ۱۷:۰۰ به وقت گرینویچ مصادف با ساعت ۲۰:۳۰ شنبه به وقت تهران) خواهد بود و مگر در صورت وقوع حوادث پیش‌بینی‌نشده دیگر، تعطیلی دولت فدرال قطعی به نظر می‌رسد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته با لایحه بودجه موقت دولت که با هدف جلوگیری از تعطیلی وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ارائه شد، موافقت کرد. در این لایحه درخواست «دونالد ترامپ» برای تخصیص بودجه جهت ساخت دیوار مرزی در نظر گرفته شده بود. 

این لایحه بایستی برای تأیید نهایی به تصویب مجلس سنا هم می‌رسید. «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی اعلام کرد توافقی حاصل نشده و فعلاً هیچ رأی‌گیری در کار نخواهد بود. 

ترامپ پیش از این تهدید کرده بود که اگر کنگره ۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک منابع مالی تخصیص ندهد، با عدم امضای لایحه بودجه، اجازه می‌دهد که دولت تعطیل شود. او از لایحه مصوب سنا که در آن بودجه‌ای برای ساخت دیوار در نظر گرفته نشده، خودداری کرده و از کنگره خواست لایحه تازه‌ای تصویب کند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.

 

در حال تکمیل….


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا