ایران و جهان

دستگاه های اجرایی مرجع رسیدگی به بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته هستند

به گزارش خبرگزاری فارس زهرا زاده غلام با اشاره به اظهار نظرهای متعدد و سردرگمی ایثارگران بازنشسته و شاغل، گفت: طبق مصوبه هیات وزیران و اصلاح ماده دو آیین نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دستگاههای اجرایی موظف شده اند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی درمان ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوطه اقدام کنند.

زاده غلام با بیان اینکه مصوبه هیات دولت کاملا روشن بوده و این موضوعی است که دستگاه های اجرایی برای شاغلین و بازنشستگان ایثارگر اجرا کنند گفت: صندوق بازنشستگی کشوری نیز برهمین اساس، هزینه درمان کارکنان شاغل و بازنشسته ایثارگر خود را در چارچوب مقرر پوشش داده و بنابراین پرداخت هزینه درمان ایثارگران سایر دستگاههای اجرایی اعم از شاغل و بازنشسته طبق این مصوبه بر عهده دستگاه مربوطه است.

وی افزود: همه دستگاه ها باید از محل سرجمع اعتبارات مصوب خود این هزینه ها که برای ایثارگران بسیار حیاتی است را پرداخت کنند.

زاده غلام تاکید کرد: اینکه گفته شود صندوق بازنشستگی کشوری اعتباری را برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های درمانی بازنشستگان ایثارگر دریافت کرده، اشتباه بوده و برداشت نادرستی است و این صندوق تنها هزینه درمان بازنشستگان یا شاغلین خود صندوق را پرداخت می کند.

وی یادآور شد: با این وجود، بازنشستگان ایثارگر می توانند همانند و یکسان با سایر بازنشستگان کشوری که حدود ۲ میلیون نفر را با افراد تحت تکفل شامل می شوند، از خدمات بیمه تکمیلی با سقف تعهدات مشخص استفاده کنند و البته سهم بیمه تعیین شده نیز پرداخت کنند.

زاده غلام تصریح کرد: مطالب مذکور طی نامه ای به اطلاع سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا