ایران و جهان

تقدیر رهبر انقلاب از فعالیت های فرهنگی «سرهنگی» و «بهبودی»


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، چندی پیش در حاشیه‌ی دیدار دست‌اندرکاران کتاب «فرنگیس» (در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۸) آقای مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه‌ی هنری نیز با رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو کرد.

متن بیانات رهبر انقلاب در آن دیدار، عصر امروز (یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲) در مراسم تجلیل از فعالیت‌های فرهنگی آقای سرهنگی، منتشر شد.

متن این گفت‌وگوی کوتاه به شرح زیر است:

رهبر انقلاب:
واقعاً کتابهایی که این خانمها نوشته‌اند(۱) -آنهایی که من خوانده‌ام و دیده‌ام- از لحاظ تصویر و مانند اینها، حقّاً جزو برترین نوشته‌های خوب داستانی است؛ رمان نیست، خاطره است، امّا واقعاً زیبا است. من واقعاً باید از شما تشکّر کنم.

آقای سرهنگی:
نه، ما زیر پای بچّه‌ها را جارو میکنیم.

رهبر انقلاب:
بکنید، اشکالی ندارد،(۲) امّا بالاخره شما [بودید که] همّت کردید؛ خدا را شکر. من خواستم بگویم شما و آقای بهبودی، شما دو نفر، کار بزرگی تا حالا انجام داده‌اید و با خودم فکر میکردم که ان‌شاءاللّه شماها باید همّت کنید که تا بیست سال دیگر -یعنی یک مهلت بیست‌ساله برای خودتان قرار بدهید، یک افقی را در نظر بگیرید- ان‌شاءاللّه همین‌طور بتازید و بروید جلو؛ و میتوانید ان‌شاءاللّه. خدا ان‌شاءاللّه حفظتان کند.

۱) اشاره به نویسندگان زن کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس از جمله خانم‌ها مهناز فتاحی، بهناز ضرابی‌زاده و معصومه سپهری
۲) خنده‌ی معظّمٌ‌له و حضّار


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا