ایران و جهان

بودجه ورزش در سال ۹۸ مشخص شد/ درآمد و بودجه استقلال و پرسپولیس

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ امروز سه شنبه از سوی حسن روحانی رئیس جمهور درحالی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که بودجه ورزش نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد داشته است. 

بر این اساس بودجه جاری و عمرانی وزارت ورزش که در سال ۹۷ رقمی معادل ۱۱۲۳ میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود به رقم ۱۱۶۶ میلیارد و ۵۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. رقم افزایش بودجه ورزش در سال جدید ۴۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

همچنین بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک از ۶۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به رقم ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. بودجه کمیته ملی المپیک ۵ میلیارد و ۸۰۸ میلیون  و ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

کمیته ملی پارالمپیک نیز که در سال ۹۷ بودجه ای معادل ۲۸ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان داشت، با ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون  تومان افزایش در سال ۹۸ به رقم ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه ارائه شده از سوی دولت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در میان شرکت‌های سودده قرار داده شده و پیش‌بینی درآمدهای خوبی برای آنها صورت گرفته است.

براین اساس پیش‌بینی شده استقلال و پرسپولیس هر کدام در سال جدید مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال درآمد داشته باشند. هزینه ای که برای این دو باشگاه در نظر گرفته شده ۵۶۹.۹۰۰ میلیارد ریال است.

این درحالی است که براساس مصوب هیات دولت، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شوند. البته پیش از این نیز دولت تلاش زیادی کرد تا این دو باشگاه واگذار شوند اما تا به حال هیچ اتفاق مثبتی در این مورد صورت نگرفته است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا