ایران و جهان

بارش برف و برودت هوا در برخی استان‌ها/مدارس کدام شهرها تعطیل است؟


خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: به دنبال بارش برف و سرمای هوا در برخی استان‌های کشور مدارس برخی شهرها و شهرستان‌های کشور تعطیل اعلام‌شده است. همچنین در برخی استان‌ها فعالیت مدارس با تأخیر آغاز می‌شود. جزئیات تاخیر یا تعطیلی مدارس در تعدادی از استان‌های کشور در زیر می آید.


استان تهران: مدارس فیروزکوه، پردیس، لواسانات، دماوند و رودبارقصران تعطیل است

مهدی یوسفی جمارانی فرماندار فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تمامی پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح شنبه ۱۵ دی‌ماه تعطیل خواهند بود.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش فیروزکوه ادامه داد: به علت بارش‌های اخیر برف که منجر به برودت هوا و لغزندگی معابر سطح شهرستان شده است، برای جلوگیری از آسیب به دانش آموزان مقاطع پیش‌دبستانی و دبستان فیروزکوه در نوبت صبح فردا (شنبه) تعطیل هستند.

مصطفی حسنوند رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به علت یخ‌زدگی معابر مدارس پیش و ابتدایی تعطیل است. وی افزود: طبق هماهنگی و بازدیدی که از کوچه‌ها  و معابر سطح شهرستان با معاونت سیاسی انتظامی فرماندار دقایقی قبل انجام شد، فردا شنبه ۱۵ دی‌ماه تمامی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در دو نوبت تعطیل است.

حسنوند تأکید کرد: دانش آموزان در پایه‌های بالاتر موظف به حضور در مدرسه خواهند بود.

مهرداد پورفتحی سرپرست آموزش‌وپرورش دماوند هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی دماوند خبر داد و گفت: این تعطیلی شامل نوبت صبح و عصر می‌شود. وی افزود: این تعطیلی به دلیل برودت هوا و نیز یخبندان و لغزندگی معابر است.

حمید دانش‌آموز بخشدار لواسان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به علت یخ‌زدگی و احتمال آسیب رسیدن به دانش‌آموزها در روستاهای لواسان همه مدارس این روستاها در مقطع دبستان و پیش‌دبستانی لواسانات روز شنبه ۱۵ دی تعطیل است.

وی گفت: این تعطیلی شامل پیش‌دبستانی در شهر لواسان و ابتدایی و پیش‌دبستانی در روستاهای لواسان است. بخشدار لواسان گفت: این تعطیلی در نوبت‌های صبح و عصر است.

همچنین مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات، با هماهنگی با آموزش و پرورش منطقه یک تهران برای روز شنبه ۱۵ دی ماه تعطیل شد.


خراسان شمالی: مدارس بخش شوقان و شیروان تعطیل شد

نقی هجرتی رئیس روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز شنبه، پانزدهم دی‌ماه در بخش شوقان از توابع شهرستان جاجرم تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: سایر مدارس جاجرم و دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی دایر است.

سعید رحمانی فضلی رئیس آموزش‌وپرورش شیروان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به علت برودت هوا، یخبندان و لغزندگی معابر مدارس مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در بخش‌های قوشخانه و سرحد فردا، پانزدهم دی‌ماه تعطیل است.

رحمانی فضلی افزود: همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه روستاهای ترانلو، قلعه بیگ، قلعه حسن، پیرودانلو، نقدو، دولو، شرکانلو، خلاجلو، دوآب، رشوانلو و کورکانلوسفلی تعطیل است.

وی تصریح کرد: تعطیلی این مدارس در شیروان فقط شامل نوبت صبح است. رئیس آموزش‌وپرورش شیروان بیان کرد: سایر مدارس شهرستان شیروان دایر است.


استان قم: تعطیلی مدارس بخش خلجستان

اداره کل آموزش و پرروش استان قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به برودت هوا، یخبندان و لغزندگی سطح معابر، فردا شنبه ۱۵دی، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی بخش خلجستان در دو نوبت صبح و عصر تعطیل خواهد بود.


استان مرکزی: تعطیلی و تاخیر در آغاز به کار مدارس استان مرکزی

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: به دلیل سرما و یخبندان برخی مدارس در استان مرکزی فردا شنبه تعطیل و یا با تاخیر آغاز به کار می کنند.

مدارس کلیه دوره های تحصیلی بخش خرقان (شهرستان زرندیه) در نوبت صبح فردا شنبه ۱۵ دی ماه تعطیل اعلام شد. تمامی مدارس ابتدایی روستایی شهرستان خمین با تاخیر و ساعت ۹ صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز می کنند.

تمامی مدارس ابتدایی نوبران، شهر و روستا ؛ آشتیان شهر و روستا و مدارس منطقه سربند با تاخیر و ساعت ۹ صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز می کنند.

یادآوری این نکته لازم است که امتحانات نهایی فردا شنبه ۱۵ دی ماه راس ساعت مقرر برگزار خواهد شد.


گزارش در حال تکمیل است…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا