ایران و جهان

ایران حضور نظامیِ قدرتمند و قاطعی در منطقه دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سفر به شهرستان بوموسی، از تجهیزات و میزان آمادگی نیروهای نظامی مستقر در این جزیره بازدید کرد.

سرلشکر باقری در این بازدید امنیت مثال زدنی در تنگه هرمز و خلیج فارس را ثمره  فداکاری‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح توصیف و تصریح کرد: امنیت موجود در جزایر خلیج فارس با حضور نیروهای زبده و به کارگیری روزآمدترین تجهیزات نظامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از آمریکا برای توطئه افکنی در خلیج فارس دعوت می‌کنند، گفت: دشمنان منطقه‌ای ایران بدانند  جمهوری اسلامی ایران در کنار دکترین صلح طلبی، حضورنظامی قدرتمند و قاطعی هم دارد که در صورت لزوم ضمن دفاع از تمامیت ارضی خود کشورهای پیشنهاد دهنده را هم مسئول عواقب بعدی می‌داند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی کشورها به آمریکا دل نبندد، چون همین آمریکا پس از چند سال خشونت و هرج و مرج طلبی چاره ای جز خروج از کشور سوریه نیافت.

وی در ادامه با یادآوری خوی صلح طلبی ایرانیان در تاریخ ، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار دوستی و صلح طلبی است حتی برگزاری رزمایش‌های نظامی هم با ارائه همین پیام انجام می‌شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: تامین امنیت در منطقه تنها با همراهی همه کشورهای منطقه شدنی است و حضور بیگانگان مخل این هدف بوده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا