ایران و جهان

انتقاد امام جمعه یزد از صادرات بی‌کیفیت/ضرورت مرور وصیت‌نامه امام


به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری امشب در جلسه ستاد راهبری گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری یزد اظهار داشت: مسئولان و دستگاه‌های مختلف باید به ۴۰ سال قبل بازگردند و ببینند در طول این چهار دهه، چه اقدامات مهم و مؤثری انجام داده‌اند و این اقدامات را برای مردم بازگو کنند.

وی بیان کرد: مسئولان و دستگاه‌ها، ضعف‌ها و کوتاهی‌های خود را نیز ببینند و علت آن را بررسی کنند و در ادامه مسیر برای رفع آن تلاش کنند.

ناصری تصریح کرد: توجه داشته باشید که در بیان دستاوردهای انقلاب برای مردم، از ارائه آمار پرهیز کنید زیرا مردم دیگر به آمارها اعتماد ندارند زیرا این آمارها را در تضاد با زندگی واقعی و وضعیت جامعه می‌بینند.

امام جمعه یزد همچنین بر ضرورت بازبینی اهداف انقلاب تاکید کرد و افزود: انقلاب هدف داشته و باید بررسی کنیم که آیا طبق این اهداف پیش رفته‌ایم یا خیر ضمن اینکه لازم است دوباره این اهداف را برای خود و مردم مرور کنیم.

وی، مدیریت امام خمینی (ره) را مدیریت بسیار عجیب و مهمی دانست و عنوان کرد: امام به نحوی مدیریت کرد که هم مردم را به سمت خود دعوت کرد و هم توانست بر توطئه‌های دشمنان فائق آید و ما نیز باید از این نحوه مدیریت درس بگیریم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت دشمن شناسی تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان باید دشمن شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند و بدانند که دشمن کجا و برای چه توطئه می کند و از این توطئه چه اهدافی دارد.

وی، از هم پاشیدن بنیان خانواده و در ادامه ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم از اهداف دشمن است که مسئولان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمارهایی که مسئولان از رشد علمی، فناوری و … می‌دهند،‌ تصریح کرد: با این آمارها، با این همه اعضای هیئت علمی با حقوق‌های کلان، با این همه دانشجوی فارغ التحصیل در رشته های مهندسی و …، شایسته نیست که ایران به لحاظ فناوری دستش جلوی سایر کشورها دراز باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شایسته نیست با این همه تکنولوژی که از آن دم می‌زنیم، خودروهای ما توسط افغانستان برگشت بخورد.

ناصری با تاکید بر مردمی برگزار شدن جشن‌های انقلاب خواستار بازخوانی وصیت‌نامه امام و عمل به آن شد و گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بازخوانی و مرور وصیت نامه امام راحل است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا